Die Fledermaus ili Šišmiš, jedna od najslavnijih opereta svih vremena koju je Johann Strauss mlađi skladao prema njemačkom libretu Karla Haffnera i Richarda Genéea, izvedena je u srijedu pod dirigentskom palicom Matije Fortune u prepunom Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK).

Svojim razantno brzim tempima, sjajnim humorom i lakoćom zvuka ova opereta konstantno oduševljava publiku, stvarajući predivan praznični dojam. Iako posve jako pričom i glazbom povezana s devetnaetosljetnim Bečom, ova opereta ne opisuje samo tadašnje društvo i običaje, nego do danas ostaje vrlo aktualnom i zanimljivom pa sam siguran kako se mnogi mogu prepoznati u ovom biseru bečke glazbene tradicije spojene s humorom i prelijepim melodijama.

šišmiš fortuna (2)

Šišmiš je postao i do danas ostao najveći kazališni uspjeh skladatelja Johanna Straussa i međunarodno najizvođenija bečka opereta 19. stoljeća, predstavljajući zlatno doba austrijske glazbene pozornice, navode na stranicama HNK-a.

Matija Fortuna rođen je 06. prosinca 1985. godine u Koprivnici. Maturirao je na odsjeku za tamburu u Glazbenoj školi Alberta Štrige u Križevcima, kao prvi maturant u povijesti Hrvatske na tom instrumentu.

Na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu diplomirao je u rujnu 2009. godine na studiju Glazbene teorije pod mentorstovom profesora Berislava Šipuša. U listopadu 2011. godine diplomirao je i Orkestralno dirigiranje u klasi profesora Vjekoslava Šuteja i Uroša Lajovica.

šišmiš fortuna (1)

Dobitnik je Top stipendije za akademsku godinu 2010/2011. U okviru Erasmus programa za razmjenu studenata, 5. godinu studija dirigiranja proveo je na Akademiji za glazbu i primijenjenu umjetnost u Beču.

U Beču je u lipnju 2013. godine završio poslijediplomski studij dirigiranja na Akademiji za glazbu i primijenjenu umjetnost, u klasi profesora Uroša Lajovica. Operno dirigiranje učio je kod profesora Konrada Leitnera, opernu korepeticiju kod profesora Mariusa Burkerta, a studirao je i na postdiplomskom studiju klavira, komorne glazbe i lieda u klasi profesorice Roswithe Heintze.

Za vrijeme postdiplomskog studija u Beču imao je priliku raditi s dva velika svjetska dirigenta (Bertrand de Billy i Fabio Luisi), te su ga obojica odabrala da dirigira orkestrom Pro arte na završnim koncertima dirigentske klase u Beču.


Dirigent: Matija Fortuna
Redatelj: Krešimir Dolenec
Scenograf: Stefano Katunar
Kostimograf: Alan Hranitelj
Koreograf: Leo Mujić
Oblikovatelj svjetla: Deni Šesnić
Zborovođa: Luka Vukšić
Asistent dirigenta: Matija Fortuna
Asistentica redatelja: Kristina Grubiša
Suradnica kostimografa: Petra Pavičić
Asistentica scenografa: Aleksandra Vukičević