Trodnevna Manifestacija Filmske mutacije: festival nevidljivog filma počinje u ponedjeljak u Art-kinu Rijeka u svom 18. izdanju, uz standardno bogat i rijetko viđen filmski i diskurzivni program, izvijestilo je to kino.

Prvog dana festivala na programu su filmovi veterana španjolske kinematografije Víctora Ericea i to hvaljeni i višestruko nagrađivani redateljski prvijenac “Duh košnice” (1973.) te posljednji film “Zatvori oči”, premijerno prikazan na filmskom festival u Cannesu 2023.

Uz projekciju filmova, u ponedjeljak je na programu razgovor filmologa Tomislava Brleka putem videopoziva s Víctorom Ericeom.

Drugi dan donosi dva dokumentarca, nagrađivani “Tri sestre” iz 2012. u režiji Wanga Binga o trima sestrama u dobi od četiri, šest i 10 godina koje žive same u maloj seoskoj obiteljskoj kući u visokim planinama kineske regije Yunan, te novi film katalonskog vizualnog i izvedbenog umjetnika i stalnog autora festivala Alberta Serre “Usamljena poslijepodneva” iz 2024. godine.

Taj Serrin dokumentarni prvijenac donosi portret aktivne zvijezde borbi s bikovima, Andrésa Roca Reya, koji gledatelju omogućuje razmišljanje o intimnom iskustvu toreadora koji preuzima rizik suočavanja s bikom kao osobnu dužnost iz poštovanja prema tradiciji i kao estetski izazov koji stvara oblik prolazne ljepote kroz konfrontaciju između ljudske racionalnosti i brutalnosti divlje životinje.

Posljednjeg dana na repertoaru je blok kratkih filmova Irene Vrkljan i Haruna Farockija, te razgovor s gostujućim redateljem Alexandrom Horwathom, čiji se novi dokumentarni film “Henry Fonda za predsjednika” premijerno prikazuje u 20 sati.

U razgovoru, pored redatelja Horwatha, sudjeluje kustosica, književnica i urednica te umjetnička suradnica na filmu Regina Schlagnitweit i filmski kritičar i esejist Bert Rebhandl, uz moderatoricu Tanju Vrvilo.

Manifestaciju je pokrenula 2007. filmologinja i filmska kustosica Tanja Vrvilo s namjerom stvaranja lokalnog prostora za istraživanje odnosa i kretanja među inovativnim filmskim praksama unutar širokog područja manjinske, manje vidljive povijesti filma.