Jubilarni, 10. Zagreb Design Week (ZGDW), s dosad najvećim prostorom i najbogatijim programom na deset partnerskih lokacija, počeo je u utorak na novoj središnjoj lokaciji – Zagrebačkom velesajmu.

Na otvorenju su dodijeljene i ZGDW nagrade za najbolja dizajnerska ostvarenja, a izložba finalista postavljena je u paviljonu 7.

U kategoriji produkt dizajna prvu nagradu dobile su Sara&Sara za Ilustracijski kutak, drugu Arhitektura za Chair C2210, a treću Dora Mihinjač za Stolicu Kos.

Najbolji iz grafičkog dizajna su WWWORKS (Smetanova Litomyšl music festival 2023.) slijedi Studio Tumpić/Prenc (Gradski Bazen Rovinj) i Design Bureau Izvorka Jurić (SAMPÉ gin).

Prva dva mjesta za dizajn prostora osvojili su FREYA Architects (za Stories i TT Eatery) te Darko Plevnik, Natalija Zanoški, Jurij Kocuvan (GOGA-KHANA).

Pobjednici kategorije dizajna digitalnih komunikacija su Ljudje za rad “LaunchScience identity”, slijede Kritika Kushwaha (Spark – Speech Pattern Analysis and Remediation Kit) i Republic (Tesla superjunak – Likovni postav Nikola Tesla Experience Center).

Bruna Gloković je s radom “Mozaik obitelji” najbolja u kategoriji dizajna društvenih inovacija, slijede Viktorija Paljug za “Volim sebe – jedem zdravo” te Luka Šimunović i Gianluca Giorno (neuralne mreže, singularitet i dizajn identiteta)

Nagrađeni za tekstilni i modni dizajn su redom Unidentified T-shirt Object (UTO collection no.1), Kristina Lyubenova (The life in nature) i Edzhe Dervish (Cultural Flow).

Slavljeničko izdanje do 1. listopada donosi niz događanja, pokušavajući odgovoriti, među ostalim, i kako umjetna inteligencija mijenja proces dizajniranja.

Postavljene su izložbe “Lokalna ljepota“ koja reinterpretira tradicionalne predmete iz različitih regija Bugarske i “All You Can Eat“ koja u fokus stavlja otpad stvoren jedaćim priborom za jednokratnu upotrebu, te radova studenata i učenika te ZGDW market na kojem dizajneri i kreativci prodaju svoje radove.

Predstavlja se i 20-ak izlagača dizajnerskog namještaja iz jugoistočne Europe na kojemu, uz afirmirana imena kao što su Prostoria, Milla & Milli, NUNC i Metoda, premijerno izlažu nove hrvatske marke Folium, Terrazza i Conture.

Programi u srijedu posvećeni modi donose dokumentarac o dizajneru Driesu van Notenu, panel o uličnoj modi i modnu reviju, dok će se u četvrtak održati konferencija “Potencijali razvoja industrije namještaja“, a Thomas Perathoner će govoriti o uskrsnuću marke Bugatti, koja je danas dio grupe Bugatti Rimac.

S Hrvatskom udrugom za umjetnu inteligenciju u petak će se održati predavanja i paneli o toj temi, a tu je i panel o povijesti hrvatskog dizajna, dok će u nedjelju produkt dizajnerica Sanja Rotter govoriti o brendu Sebastian i njegovoj art direktorici Ljubi Gamulin.

ZGDW se održava paralelno sa sajmovima Art Zagreb, Ambienta, Hotel&Gastroteh i Arhibau, a zajednički program donosi koncerte Porto Morto, Denis & Denis, te Auf Auf Wiedersehen.