Kovačev: Uz dojave, ljudi traže informacije, ima zlonamjernih pozivatelja, ali i neobičnih upita poput primjerice „Koliko je sati, trebam popiti tabletu“

KOPRIVNICA – Djelatnici Operativno-komunikacijskog centra, koji se popularno naziva 192, na raspolaganju su građanima 24 sata. U uredu u smjeni radi dvoje službenika, voditelj smjene i njegov pomoćnik.

– OKC je srce policijske uprave pa tako sve dojave putem telefona najprije dolaze kod nas. Te dojave su različitog tipa. Voditelji smjena dnevno zaprime oko 250 poziva od kojih je u prosjeku 25 onih koji rezultiraju kaznenim djelom, prekršajem ili prometnom nesrećom – rekao je Davor Kovačev, voditelj OKC-a.
Dodao je da su prošle godine zaprimili 7500 dojava koje su i rezultirale događajima, a u prvih 10 mjeseci ove godine bilo ih je 5800.

okc3

– Ima raznoraznih upita, ljudi traže savjete, informacije, ali ima i zlonamjernih pozivatelja koji opterećuju sustav – naglasio je i napomenuo kako se svi telefonski pozivi snimaju.
Tako primjerice, napominje Kovačev, mnogi građani traže informacije ukoliko je zatvorena cesta, pitaju kada radi određena služba koja nema veze s policijom ili traže neki telefonski broj, a ima i neobičnih upita poput primjerice „Koliko je sati, trebam popiti tabletu“.

okc
– Što se tiče djece, imao nešto malo poziva ili se jave pa se čuju žamori, ali zločestog vrijeđanja nema. Čak više takvih poziva ima od starijih osoba pod utjecajem alkohola koji maltretiraju bez razloga. Znaju nas nazvati i osobe s duševnim smetnjama i oni samo žele razgovarati. Skrenemo pozornost da prekinu s razgovorom jer je 192 isključivo za hitne pozive – kazao je Kovačev.

Broj služi, ističe, isključivo onima koji trebaju pomoć policije ili drugih žurnih službi pa kad zaprime dojavu o primjerice prometnoj nesreći s ozljeđenima odmah alarmiraju hitnu službu i vatrogasce. Zadatak djelatnika OKC-a je, objašnjava Kovačev, rukovoditi, usmjeravati i nadzirati rad ostalih ustrojstvenih jedinica odnosno policijskih postaja.
– OKC poduzima prve mjere zahvata prilikom bilokojeg događaja.

Kad zaprimimo dojavu, usmjeravamo je prema odgovarajućoj postaji i dalje nadziremo što se događa. Putem aplikacija i raznih sustava voditelj u svakom trenutku na ekranu vidi gdje se nalazi policijsko vozilo ili službenici i može procijeniti je li primjerice potrebno preusmjeriti ljudstvo i slično – objasnio je i dometnuo da su dužni izaći po svakoj dojavi ako se radi o policijskom postupanju.

Sustavom su povezani sa službom 112 i hitnom pa u slučaju nestanka struje mogu dobro funkcionirati. Kovačev pojašnjava da im je suradnja sa svim žurnim službama kvalitetna, a u zadnje vrijeme uz 112, hitnu i vatrogasce jako dobro surađuju s HGSS-om i to prvenstveno prilikom nestanka osoba.

okc2

Tijekom godine, objašnjava, zabilježe nekoliko lažnih dojava.
– Jednom su dojavili da je požar, izašli smo na teren, a događaja nema. Tu se radi o kaznenom djelu lažne uzbune – istaknuo je Kovačev.

Ima dana, tvrdi, kada zaprime i po nekoliko dojava o prometnim nesrećama ili kaznenim djelima, a ima i onih kada primjerice nema ni jedne dojave o prometnoj nesreći.
– Kad padne prvi snijeg i dogodi se slijetanje automobila s ceste zna nam se dogoditi da za isti događaj imamo od 20 do 30 poziva – pojasnio je.

Čak 90 posto dojava putem e-opažaja je krivo parkiranje

Davor Kovačev, voditelj Operativno-komunikacijskog centra, istaknuo je da je aplikacija e-opažaji uvedena 2015. godine.
– Omogućava prijavu bilokakvih kaznenih djela, prekršaja ili drugih nezakonitih ili protupravnih radnji. U 2016. godini imali smo 304 opažaja, a u prvih 10 mjeseci ove godine 210 – kazao je.
Dodao je da se u 90 posto slučajeva radi o krivom parkiranju vozila, a 10 posto su dojave koje su se odnosile na oštećenje stvari ili narušavanja javnog reda i mira.

Adela Zember/Glas Podravine i Prigorja

prigorski.hr