Cijeli gospodarstvo Republike Hrvatske je u blagoj neizvjesnosti, dok je na snazi karantena i mjere opreza koje ograničavaju rad brojnim poslodavcima.

No, dočekali smo i lagano popuštanje mjera. Prvo otvaranje frizerskih salona i salona ljepote pa sada i otvorenje kafića. Kako su se u tome svemu snašli i opstali mladi poduzetnici, mali poduzetnici i o mjerama samozapošljavanja, ispričala nam je Irma Vargić.

Njezina priča počela je prije 7 godina kada je napravila FB stranicu kako bih na jednom mjestu sakupila sve svoje fotografije. Kroz godine rada i okupljanja zajednice na svojoj FB stranici i Instagram profilu, razvila je strast prema digitalnom marketingu.

Kako ste se odlučili prijaviti na mjeru potpore za samozapošljavanje? Je li bilo teško započeti s radom nakon dobivanja poticaja? Biste li svejedno otvorili i da niste dobili poticaje?

Nije, jedva sam čekala da počnem raditi jer me čekalo puno projekata koje sam morala odgoditi kako bih se posvetila otvaranju obrta. Možda čak otvaranje obrta ne bih nazvala početkom, nego nastavkom rada u drugačijem obliku. Poticaje sam uzela kako bih bolje radila svoj posao i brže ostvarila sve planove koje sam zacrtala.

Iskustvo sam skupljala paralelno uz studiranje i dobila priliku upoznati divne ljude koji su mi dali priliku da učim i primjenjujem svoja znanja kako bih unaprijedila njihovo poslovanje. Nakon završetka fakulteta sam otvorila obrt, a ti su divni ljudi postali moji klijenti. To je ujedno bio i moj razlog za ulazak u proces samozapošljavanja, znala sam da je to smjer u kojem želim ići i nešto od čega želim živjeti.

Kako je Vaš posao preživio karantenu i korona krizu? Kako ste ispunili vrijeme?

Vrijeme karantene je svakako bilo izazovno jer su se svi marketinški ciljevi morali prilagoditi novonastaloj situaciji. Sve više klijenata okrenulo se online prodaji i marketing je potrebniji nego ikada. Iznajmljivači još važu hoće li uopće otvarati apartmane za ovu sezonu.

S njima sam počela definirati strategiju za 2021. U vrijeme karantene fokusirala sam se na druge segmente poslovanja poput osmišljavanja sadržaja I razrađivanja novih projekata. Svi smo se na svoj način nosili s viškom slobodnog vremena i ostajanjem doma. Ja sam se usmjerila na unaprjeđenje svog poslovanja kako bi mi povratak na stari tempo rada bio što bezbolniji.

Kako planirate ponovno stati na noge i nastaviti poslovanje s klijentima i eventualno privući nove?

Srećom, jedna sam od onih koji su dio poslovanja i klijenata zadržali i kroz ovaj period pa sada samo nastavljam širiti poslovanje. Prije dva i pol mjeseca krenula sam na Algebrin program “Specijalist za internetsko oglašavanje” i uskoro imam završni ispit.

Starim klijentima trenutno mogu ponuditi još kvalitetniju uslugu marketinga, a novi, potencijalni klijenti su već počeli slati upite i pripremaju se za novi način poslovanja te uskoro krećemo s radom. Mislim da svi koji imaju dobre odnose s klijentima i koji kvalitetno rade nisu nužno u strahu od pandemije I krize, samo se trenutno transformira oblik rada I poslovanja. Sada je savršeno vrijeme za posložiti prioritete I definirati nove strategije.

Irma se stavila na raspolaganje malim poduzetnicima koji žele unaprijediti svoju online prisutnost I digitalizirati svoje poslovanje kroz besplatno savjetovanje. Jedan od poduzetnika s najboljim pitchem dobiti će punu uslugu marketinga i fotografiranja za mjesec. Više saznajte na linku https://bit.ly/hello_irmajpg

Ana Vugrin/prigorski.hr