Šok za kupce novih auta u Hrvatskoj!!! Novi „smrdljivi“ auti žestoko poskupljuju, ne i rabljeni pa Hrvatska postaje smetlište EU, piše Autopress.hr.
Prosjek CO2 u novim hrvatskim autima iznosi 126 g i kad im po novom „lupite penale“ od 95 eura za prekomjernih 31 g dobit ćete poskupljenje od 25.308 kuna, a tome valja pribrojati još i PDV na taj iznos od 6327 kn! EU komisija od 1. siječnja 2020. će kažnjavati proizvođače auta za svaki prekobrojni gram CO2 iznad zacrtanog prosjeka od 95 grama po km u visini od 95 EUR po gramu i vozilu, od svega su pošteđeni uvoznici rabljenih. Zbog EU zakona auti će ili drastično poskupit ili će se drastično ekološki i to hitno „upristojiti“.
Caffe regulativa ubija tržište novih auta u HR. Tako se zove novi zakon koji je donijela Europska unija i koji će već od prvog dana sljedeće godine pogoditi proizvođače automobila, a posredno na kraju i kupce. I to sve navodno zbog želje da se smanji udio emisije štetnih auta u autima.
Najjeftiniji auti koji sada stoje 73.000 kn od 1. siječnja mogli bi poskupjeti i za 7000 kuna, a od tako visokog rasta kupce mogu spasiti jedino trgovci koji mogu prevaliti troškove na kupce plug in, hibrida i elektroauta. Vulgarna matematika pokazuje kako će, recimo ubuduće Volkswagen T-Roc biti skuplji za proizvođača za nevjerojatnih 29.256 kuna. Upravo toliko iznosi umnožak razlike od 137 grama C02/km do zakonom propisanih “nekažnjenih” 95 grama.
U ovom, baš kao i u svim drugim slučajevima matematika je krajnje jednostavna. Višak od 42 grama CO2 množi se s 95 eura. Tako dobijete povećanje od 29.526 kuna. No, tu priči nije kraj, jer i na ovaj iznos valja platiti PDV u iznosu od novih 7381 kune. U tom slučaju poskupljenje je još veće i iznosi nevjerojatnih 36.907 kuna! Što li samo čeka trgovce svih onih automobila koji zagađuju okolinu i s više od 95 grama CO2 po kilometru. I bez PDV-a ubuduće će najprodavaniji i običnim Hrvatima najomiljenija Suzuki Vitara poskupjeti 25.300 kuna. S PDV-om bit će to i povećanje od 31.625 kuna.





