Simbol radnica Jugoslavije danas je nezaobilazan dodatak zaljubljenicama u retro modu na području Hrvatske i Slovenije, ali i Austrije i Njemačke gdje se normalno mogu kupiti u trgovinama.

Iako se u Srbiji ne prodaju, za svoj je nastup na Eurosongu Ana Đurić – Konstrakta upregnula svoj tim koji je Borosane nabavio čak iz Zagreba, pišu vijesti.hr.

Ove su legendarne cipele upotpunile besprijekorni eurovizijski stajling srpske predstavnice i, naravno, oduševile Hrvate koji su joj dali najveći mogući broj glasova. A oduševljeni su bili i u vukovarskoj tvornici koja ih kontinuirano proizvodi već 54 godine.

“Bili smo upoznati s time da će predstavnica Srbije na Euroviziji, Konstrakta, nositi bijele Borosane. Naime, to smo saznali iz medija, isto tako i da su kupljene u poslovnici u Zagrebu. Mi smo sretni što je predstavnica na Euroviziji nosila obuću iz Borova na takvoj pozornici koja je putem malih ekrana praćena s milijunima gledatelja te izazvala toliku medijsku zainteresiranost za naš proizvod. Ovim putem želimo čestitati Konstrakti na visokom plasmanu na Euroviziji”, poručio je glasnogovornik Borova, Ivan Stažić.

Borosana je prvi puta plasirana na tržište 1968. godine, a od tada niti jednom nije izašla iz prodaje. Iz Borova su ispričali njezinu priču.

“Razvijao ju je otprilike jednu godinu tim stručnjaka na čelu s dr. Brankom Strinovićem, ortopedom iz Zagreba. Borosana je stvorena prema anatomskim svojstvima ženskog stopala čime se postigla uspješna kontrola svih njegovih bitnih dijelova. Bila je to isključivo namjenska obuća kreirana za žene koje dugo stoje ili mnogo hodaju. U prvim godinama proizvodnje dnevno se proizvodilo 1600 pari Borosana, dakle, više od 200 tisuća pari tijekom prvih godina”, objasnio je Stažić.

U početku su se proizvodile samo u plavoj i bijeloj boji, da bi se krajem 80-tih pojavile i crne. Proizvodni maksimum dosegle su sredinom 70-ih i početkom 80-ih kada su ih nosile baš sve radnice diljem bivše države.