Čelnici bjelovarskog Zavoda za hitnu medicinu i Opće bolnice “dr. Anđelko Višić” poručili su da je prosvjed koji je dio zaposlenika Zavoda najavio za srijedu nepotreban i štetan za pacijente.

Djelatnici Zavoda za hitnu medicinu po zakonu su dužni primiti i obraditi svakog pacijenta koji dođe, istaknuli su u utorak na konferenciji za novinare ravnatelj Zavoda Nenad Mrzlečki i ravnateljica bolnice Sanela Grbaš Bratković.

Prosvjed upozorenja najavila je udruga Hitna uživo 194, tvrdeći da se usluge hitne pomoći ne bi trebale pružati u ambulanti Zavoda jer je riječ o terenskoj, a ne ambulantnoj službi.

No, Mrzlečki, kaže da je ambulantni rad djelatnika Zavoda sasvim uobičajen u svim ostalim županijskim ispostavama, drugim zavodima te u gradovima koji, poput Bjelovara imaju objedinjene hitne bolničke prijeme (OHBP).

Voditelj OHBP-a Vedran Omerhodžić rekao je da se na tom odjelu stvaraju velike gužve jer pacijenti dolaze zbog različitih stanja, a zbrinjavaju se prema hitnosti te da bi pomoć kolega dobro došla i pacijentima i osoblju.

“Zna se dogoditi da pojedinci čekaju pet, šest ili čak sedam sati jer nakon njih dolaze hitniji pacijenti, akutni, stvarno bolesni ljudi kojima se moramo baviti prije nego što se posvetimo ostalima”, objasnio je Omerhodžić.

Kako bi se smanjile gužve, predstavnici Opće bolnice i Zavoda za hitnu medicinu dogovorili su da dio manje hitnih pacijenata od OHBP-a preuzmu zaposlenici Zavoda. No, dio nezadovoljnih zaposlenika najavio je prosvjed.

Na novinarsko pitanje što će se dogoditi ako netko od zaposlenika Zavoda odbije pružiti pomoć pacijentu, Mrzlečki je rekao da su u sustavu predviđene sankcije za takve situacije, ali se nada da se takvo što neće dogoditi.