Advent u Varaždinu 2024. privukao je rekordnih 200.000 posjetitelja, ali je ispisao i nove rekorde u turističkim i gospodarskim rezultatima, objavljeno je u srijedu na konferenciji za novinare.

Prema podacima iz sustava eVisitor, u vrijeme Adventa u Varaždinu, od 29. studenog prošle, do 6. siječnja ove godine, ostvareno je 29 posto više dolazaka i 22 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine.

Turističke brojke prate i podaci Porezne uprave Varaždin – tijekom adventa na području grada ostvaren je ukupni promet u ugostiteljstvu i trgovini u iznosu od 57,5 milijuna eura, što je u usporedbi s Adventom 2023. povećanje od 13 posto.

„Grad Varaždin ima samo 2 posto od poreza od prometa na potrošnju koji je bio u ugostiteljstvu otprilike 7 milijuna eura u razdoblju Adventa, a to je 140 tisuća eura. Ali ne možemo gledati samo kroz to jer i Turistička zajednica dobiva za smještaj 1,80 eura po boravišnoj pristojbi i kada sve to zbrojimo, na pozitivnoj smo nuli. No mi smo u ogromnom plusu što se tiče medijske promocije, sadržaja koje pružamo, turista koji dolaze u naš grad i pronose dobar glas o njemu”, rekao je gradonačelnik Neven Bosilj.

Hit manifestacije bio je Čarobni grad Djeda Mraza koji je privukao 50 tisuća posjetitelja, a drugo najveće klizalište na otvorenom u Hrvatskoj ove je godine privuklo čak 30 tisuća klizača te je po prvi put bilo opremljeno specijaliziranim pomagalima za klizanje osoba s invaliditetom.

„Mislim da bi trebalo skupiti pozitivne recenzije, sva pisma i e-mailove koje smo dobili upravo od osoba s invaliditetom i njihovih roditelja ili pratitelja jer takav oblik inkluzije doista nije imao nitko u Hrvatskoj”, rekao je Bosilj.

Manifestaciju je i ovoga puta organizirala Turistička zajednica grada Varaždina, a direktorica Jelena Toth istaknula je da je promocija manifestacije također zabilježila odlične rezultate.

„Web stranica Adventa u Varaždinu ostvarila je rekordnih 384 tisuće pregleda što je povećanje od 19 posto u odnosu na Advent 2023., a objave na Facebook stranici Adventa u Varaždinu dosegle su milijun i 554 tisuće korisnika”, naglasila je Toth.

Podsjetila je da je Advent u Varaždinu 2024. obranio naslov najljepšeg adventa u Hrvatskoj po izboru posjetitelja Facebook publike portala Gradonačelnik.hr, ali i po odluci žirija koji je ove godine prvi put sudjelovao u izboru.