Mjuzikl “Mamma Mia!”, veliki svjetski hit dosad izveden u više od 40 zemalja svijeta, nakon Broadwaya i West Enda napokon je došao i u Hrvatsku, gdje je uz velike ovacije premijerno izveden u četvrtak navečer u zagrebačkom Gradskom kazalištu Komediji u režiji i koreografiji Igora Barberića.
Mjuzikl premijerno postavljen na londonskom West Endu 1999., prema originalnom scenariju britanske dramaturginje Catherine Johnson, punokrvna je glazbena hit-predstava u kojoj se izvrsna gluma isprepliće s najpoznatijim hitovima švedske glazbene skupine ABBA-e u romantičnoj i dirljivoj ljubavnoj priči.
Publiku je u Komediji dočekalo više od dva i pol sata dinamične i slikovite zabave uz obilje dobre glazbe – mjuzikl sadrži prepjeve hitova kao što su “Mamma Mia!”, “Super Trouper”, “Dancing Queen”, “Take a Chance on Me”, “Thank You for the Music”, “Money, Money, Money”, “Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)”, “The Winner Takes It All” i druge.
No, osim što donosi neke od najpoznatijih pop pjesama svih vremena, mjuzikl “Mamma Mia!” romantična je ljubavna priča o sreći i ispunjenju koja ne može nikoga ostaviti ravnodušnim.
Priča je poznata – po mjuziklu je 2008. snimljen i istoimeni izuzetno popularni film s Maryl Streep i Pierceom Brosnanom u glavnim ulogama – na malom se grčkom otoku sprema vjenčanje: dvadesetogodišnja Sophie udaje se za svojeg zaručnika Skyja i želi da ju do oltara prati otac kojeg nikada nije upoznala. Iz starog dnevnika svoje vrlo nekonvencionalne majke Donne saznaje da su ukupno tri kandidata: Sam Carmichael, Bill Austin i Harry Bright.
Uvjerena da je jedan od njih trojice sasvim sigurno njezin otac, odlučuje im svima pisati i pozvati ih na vjenčanje kako bi saznala istinu. Sva se trojica odazovu pozivu, no otkriti koji je od njih “onaj pravi” nije tako jednostavno…
No, to je tek jedna razina predstave – sva trojica imaju svoju “životnu priču”, tu su i Donnine slikovite prijateljice Tanya i Rosie, a složeni su i odnosi između majke i kćeri, te kćeri i njezina odabranika.
Sophie njezina potraga nakon brojnih peripetija dovodi do spoznaje da je zapravo premlada da se uda te u dogovoru sa Skyjem otkazuje vjenčanje. Publika, međutim, ne ostaje zakinuta – vjenčanje se ipak održi jer Sam nakon više od dvadeset godina čekanja napokon zaprosi Donnu.
Od prvog glazbenog uvoda u kojemu orkestar svira uvertiru – montiranu instrumentalnu verziju nekih od hit pjesama skupine ABBA – pa do svojevrsnog vrhunca u Donninu prihvaćanju Samove prosidbe s “I Do, I Do, I Do, I Do, I Do”, i romantične završnice “I Have A Dream”, “Mamma Mia!” u prvome redu prenosi duh uživanja u životu. Začinjena s puno plesa i šale ali i dosta ozbiljnih trenutaka, obiljem dopadljivih likova i odlično glumljenih uloga, ona je složeni kolaž hit-predstave za sve uzraste.
Vrhunac mjuzikla ipak je njegovo veselo veliko finale uz pršteću glazbu, pjesmu i ples u kojemu nakon ispričane priče ansambl zajednički izvodi naslovni hit “Mamma Mia!”, svevremenski klasik “Dancing Queen” te, jedini u engleskom originalu, “Waterloo”.
Hrvatska inačica ima dvije ravnopravne postave toga mjuzikla, a na premijeri glavne su likove utjelovili Renata Sabljak (Donna), Vanda Winter (Sophie), Đani Stipaničev (Sam), Ronald Žlabur (Harry), Ervin Baučić (Bill) i Luka Nižetić (Sky).
Šarmantnu i seksepilnu Tanyu igrala je Mila Elegović, neovisnu i muškobanjastu Rosie Nina Kaić Madić, a nastupili su još Sara Duvnjak, Martina Ivanković, Matija Škvorc, Zoran Simikić, Boris Barberić te brojni članovi Komedijina ansambla.
Mješavina ABBA-inih svevremenskih hitova, očaravajućih plesnih brojeva i slikovite mode 70-tih godina prošloga stoljeća – platformi i kostima od licre – uronjenih u melodramatičnu romantičnu komediju, oduševila je publiku, koja je uz brojne hitove složno aplaudirala dok je mnoge točke nagradila velikim pljeskom i ovacijama.
Dojmu pridonosi i vrlo domišljata scenografija Dinke Jeričević, koja odlično stvara atmosferu mitskog grčkog otočića, istodobno omogućujući brze izmjene scena.
Hrvatska je inačica igrana prema prijevodu Dražena Bratulića, kostime je osmislila Mirjana Zagorec, svjetlo Miljenko Bengez, dok je ton oblikovao Mario Stanin. Orkestrom je na premijeri ravnao Dinko Appelt.
Proslavljeni show pun energije i emocionalnog angažmana u ljubavnoj priči koja na dovitljiv način međusobno povezuje ABBA-ine velike hitove nije rezerviran samo za zagrebačku publiku: nakon premijere mjuzikl već 26. lipnja gostuje na opatijskoj Ljetnoj pozornici, nakon čega slijedi nastup 29. lipnja na otvaranju Osječkog ljeta kulture te u pulskoj Areni 5. srpnja.
(Hina)
fah