HDZ-ovi zastupnici posebno pozdravljaju što se u nepoštene trgovačke prakse ubraja i dvojna kakvoća robe, odnosno svako stavljanje robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi u drugim članicama EU, iako se značajno razlikuje po sastavu i kvaliteti.

Mariju Jelkovac zanima što u praksi znači proširenje crne liste nepoštenih praksi lažnim potrošačkim recenzijama, a Ljubicu Maksimčuk može li potrošač pisani prigovor podnijeti i Viber aplikacijom?

Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Nataša Mikuš Žigman pojašnjava da internetska platforma, kod potrošačkih recenzija, mora jasno naznačiti temelje li se one na stvarnom iskustvu, kako potrošač ne bi temeljem neistinitih recenzija kupio uslugu, a kao primjer navodi recenzije kod rezerviranja hotelskog smještaja.

Kad je pak riječ o pisanim prigovorima, oni se mogu podnijeti e-poštom, chatom, ne i Viberom i Whatsappom, jer oni ne zadovoljavaju uvjet pohrane vremena i sadržaja komunikacije, pa ne postoji trag o podnesenom prigovoru.

Takvom se objašnjenju čudi Marijana Puljak (Centra) i kaže da kod tih aplikacija postoje načini kako se sadržaj može sačuvati, no Mikuš Žigman uzvraća da je poruke lako obrisati pa se gubi trag da je poslana, te stoga takvi načini podnošenja prigovora nisu predviđeni.

SDP-ova Barbara Antolić Vupora (SD) kaže da je novi zakon dobrodošao, no da mu nedostaju oni koji će pratiti njegovu provedbu, inspektori nisu dovoljno educirani za internetsku trgovinu. Inspekcijske službe stalno se jačaju, pogotovo u nadzoru digitalnog tržišta, uvjerava državna tajnica.