Predsjednik Plavog grada Ivica Lovrić u utorak je Tomaševićevu mjeru blokovskog parkiranja za povlaštene parkirališne karte za stanare šireg centra grada nazvao potpuno nerazumnom jer ruši komoditet građana i kvalitetu života i nanosi štetu proračunu Zagrebparkinga i Holdinga.
Lovrić je na konferenciji za novinare koju je održao kod Pravnog fakulteta kritizirao i što je ovih dana tamo ukinuto više od 20 parkirnih mjesta u prvoj zoni rekavši da su ih jednostavno prebojali u biciklističku stazu, bez ikakve najave i komunikacije s građanima.
“Diskutabilno je i da je južna biciklistička staza tako postavljena da će u dužini od 50-ak metara automobili dva puta sječi tu stazu i time će biti iznimno ugrožena sigurnost biciklista”, ustvrdio je gradski zastupnik Lovrić.
Rekao je i da će gradonačelnik Tomislav Tomašević biti izravno odgovoran ako se u tih 50 metara staze nešto dogodi bilo kojem biciklistu. “Usuđujem se reći da Tomašević po svom dobrom običaju sve ono u ovom gradu što funkcionira dobro ili solidno ili prosječno, on to učini još gorim”, dodao je komentirajući mjeru tzv. blokovskog parkiranja za povlaštene parkirališne karte za stanare na području šireg centra Zagreba, koja stupa na snagu 1. rujna.
Sada imamo sustav naplate povlaštenih parkirnih karata i u tom sustavu je gotovo 30.000 Zagrepčana, naveo je, koji koriste tu mogućnost zbog stanovanja u onim dijelovima grada u kojima nemaju parkirnih mjesta i nemaju svoje dvorište i garaže. Taj sustav imaju i brojni veliki gradovi u Europi, kao primjerice Beč, Muenchen, Varšava i Budimpešta, dodao je te ocijenio da taj model nije idealan te bi se mogao poboljšavati.
Postojale su neke ideje i u prethodnim godinama da se nešto promijeni, međutim Tomašević je došao na ideju “da stvar okrene potpuno naglavački”, upozorio je Lovrić. “Da postojeće tri zone pretvori u 24 i da u taj neki krug u radijusu od jednog kilometra ne možete nigdje drugdje koristiti povlaštenu parkirnu kartu”, rekao je te ocijenio da će to izazvati opći nered i kaos, a posebno će otežati život građana Donjeg grada. Povlaštenih parkirnih karata takvih sugrađana, u prvoj zoni, ima oko 13.000.
Rekao je i kako više neće biti moguć model po kojem ako stanujete i parkirate automobil na Mažuranićevom trgu možete otići na posao u Novi Zagreb i parkirate tamo, koristeći povlaštenu kartu, dok bi istodobno stanari iz Novog Zagreba dolazili u prvu zonu, parkirali i nakon obavljenog posla vraćali se natrag.
Ta rotacija više neće biti moguća i najvjerojatnije će se dogoditi da će sugrađani ostavljati automobile 24 sata parkirane, smatra Lovrić koji je naveo da se trenutačna rotacija po jednom parkirnom mjestu u Zagrebu kreće od 3,3 do 4,5 vozila, ovisno o zoni u gradu.
“S ovom novom mjerom će se ta rotacija smanjiti, smanjit će se broj onih koji koriste parkirna mjesta i time će se smanjiti prihodi u proračunu Grada Zagreba. Znači, ruši se komoditet građana i kvaliteta života, ali nanosi se šteta i proračunu Zagrebparkinga i Zagrebačkog holdinga”, ustvrdio je Lovrić te je tu mjeru nazvao “potpuno nerazumnom” i rekao da je jedino može razumjeti kao težnju ‘Možemovaca’ da Zagrepčanima otežaju i zagorčaju život u gradu, naročito onima koji imaju automobile.