Svoju ovogodišnju sezonu križevačka Galerija K2 Udruge K.V.AR.K., otvara izložbom – instalacijom Melankolia II. koprivničkog konceptualca Antonia Grgića. U svome radu Grgić posebno propituje fenomen sjene kao i fenomen odraza u ogledalu.
Sjene nepostojećeg već je ranije propitivao u svom projektu ‘Sjene spomenika’ u kojem je iscrtavao sjene srušenih spomenika NOB. Ovaj melankoličan čin u tragu je Freudove definicije o melankoliji kao sjeni izgubljenog koja pada na nas i patološki nas zarobljava.
Nasuprot tome ogledalo je samonegirajući objekt koji odražava stvarnost, stvarajući o njoj novu iluziju. Instalacija Melankolia II., i njen išta drugo nego postav tri objekta koji se sastoje od ortogonalno grupirnaih ogledala.
Optički, ovako postavljena ogledala zarobljavaju naš odraz, te nam ne dozvoljavaju da ga izbjegnemo, nego nas on, poput pogleda Leonardove Mona Lise prati po prostoru kamo god krenuli. ‘Melankolično’ istraživanje nepostojećeg autora vodi natrag prema Düreru i najmelankoličnijoj slici, Dürerovoj ‘Melankoliji’.
Tako je ovaj projekt, kao svojevrstan tribut Düreru, naslovljen Melankolia II., pri čemu je renesansni original ostao na broju jedan.
Izložba je okupila zaljubljenike u avangardnu likovnu scenu, koju u ovom gradu već dva desetljeća njeguje i predstavlja Saša Živković, stručni voditelj Galerije K2, a u subotu opet u ulozi predgovarača i recenzenta izložbe. I sam se autor dulje vremena poslije lsužbenog otvorenja zadržao u razgovoru s posjetiocima.
Zdenko balog/prigorski.hr