Turizam, jedan od najvećih nositelja hrvatskog gospodarstva. Svatko od nas dobro zna koliko veliki utjecaj ova gospodarska grana ima na Hrvatsku i Hrvate, bez obzira bavili se ili ne profesijama hotelijerstva i ugostiteljstva. U zadnjih nekoliko desetljeća, strani gosti općenito ostavljaju pozamašne svote novca u Hrvatske džepove, no najviše oni u specijaliziranim i elitnim granama turizma te smo se znatiželjno pozabavili pitanjem: Koliko to zaista novca bogati strani turisti ostavljaju u Hrvatskoj.

Poslovni turizam

Jedna od sve popularnijih grana turizma je poslovni turizam također poznat kao i „kongresni“ turizam, koji prema izvješću međunarodne udruge poslovnog turizma u zadnjih nekoliko godina čini gotovo četvrtinu svih turističkih noćenja i putovanja. Ovakve činjenice nisu iznenađujuće pošto neki od velikih faktora koji određuju oscilacije ostalih grana turizma, ne vrijede u jednakoj snazi za kongresni turizam, odnosno drugim riječima možemo reći kako sezona za kongresni turizam traje čitavu godinu.

Uz tu prednost, neke od ostalih snaga ove grane turizma su sama priroda noćenja i posjete ovakve vrste turista, koji često uzimaju velike dvorane, galerije i kongresne sale kako bi obavili svoje sastanke koji mogu trajati više dana ili čak više tjedana. Westin Zagreb primjerice nudi 16 dvorana od kojih najveća ima nevjerojatan kapacitet za čak 800 gostiju, kao i Sheraton koji nudi 17 dvorana od kojih najveća ima kapaciteta za 600 gostiju.

Hotel Adriatic

Prema službenom cjeniku Westin hotela, po specijaliziranoj sobi koja ima i usluge ureda, jednog bi gosta došla 560 hrk pod jednom danu. Naizgled manja cijena kada bismo je usporedili s ostalim elitnim hotelima, no sasvim smislena za hotel koji cilja na velike publike, te će tako jedan srednji kongres u sedam dana samo za noćenja potrošiti oko 780,000 kn što ne uključuje ostale troškove i troškove same sale, za koje samo možemo pretpostaviti da su iznimno pozamašne iz perspektive prosječne osobe, no itekako pristojne za mega tvrtke i poslovne udruge koje ovakve usluge regularno koriste.

Luksuzni i elitni turizam

Već i samo ime ove grane turizma pokazuje kakvu publiku ovakvi hotelijerski objekti privlače, financijski dobro stojeći ljudi koji su željni doživotnog iskustva unutar lijepe naše. Elitni hoteli, spokojna odmarališta, luksuzne vile su neki od najčešćih objekata kamo najbogatiji od stranih gostiju dolaze, nečesto i više godina za redom, vezani željom za nova iskustva kao i sjećanjem na elitnu uslugu ove grane turizma.

Pa krenimo sa „malcima“ ovakvih objekata, što bi bile luksuzne vile. Sve više stranih turista koriste usluge iznajmljivanja vila radi njihovih mnogih prednosti, što i nije iznenađujuće kako vjerujemo da bi gotovo svatko poželio veliki luksuzan dom okružen svim blagodatima i bogatstvima Hrvatske bez ikakvih gužvi, nadgledanja, raznog osoblja i ostalih sličnih neugodnosti dok u isto vrijeme privatno uživate u personaliziranoj lokaciji po vašoj želji. Same cijene ovakvih objekata iznimno variraju o faktorima lokacije, veličine, dostupnosti i konkurenciji drugih vila te će tako primjerice noćenje u vili „Adriaticum“ blizu Zatona nedaleko od Zadra doći 164 eura dok će vila „Lou-Sophie“ smještena u Istarskom selu Filipini blizu Poreča po noćenju doći 530 eura, odnosno 4,015 kuna i 3,710 eura ili 28,105 kuna za tjedan dana.

Jedan od primjera elitnog hotela bi sigurno bio Park Hotel Rovinj, kojem sa svojim nevjerojatno širokom ponudom usluga (rangirajući od najma limuzine i glisera pa do specijaliziranih dječjih prostora) i elegantnom implementacijom okoline samog Rovinja i prirodne ljepote Istre rijetko koji hotel može konkurirati. Park Hotel nudi kapacitet od 209 luksuznih soba čije cijene rangiraju ovisno o sobi, te će tako za „osnovnu“ sobu za dvoje gostiju, cijena biti 231,47 eura dok će spoj dvije takve sobe, namijenjene za obiteljski provod biti 382,50 eura. Najluksuzniji apartman u hotelu čiji kapacitet mogu uživati četiri osobe iznosi 1,889 eura za noćenje, odnosno 14,313 hrk.

Rovinj: Weekend Media Festival, Jean Claude Biver masterclass

Borna Filić/PIXSELL

Spomenute dvije grane turizma donose značajan udio turističkih prihoda za Hrvatsku svake godine, te znatno pomažu u doprinosu izgradnje lokalnih radnih mjesta i standarda života direktno sa potrošnjom u samim objektima ili indirektno u vanrednoj potrošnji u okolici. Zadnje dvije godine su izuzetno teško pale na Hrvatski turizam , no sigurno smo kako će bliža budućnost dovesti novo proljeće i brz oporavak našim hotelijerima i ugostiteljima koji će sa svojom sposobnošću u profesiji i neiscrpnim blagodatima Hrvatske uvijek privući strane goste većeg džepa.