Hrvatska gospodarska komora (HGK) pokrenula je informativnu kampanju o primjeni bezgotovinskih napojnica i fiskalizaciji gotovinskih napojnica u praksi, a provest će i seriju edukacija za ugostitelje i druge primatelje napojnica koje počinju 1. ožujka u Osijeku, izvijestili su u četvrtak iz HGK-a.
O kampanji se zainteresirani mogu informirati i na HGK-ovim web stranicama, a u sklopu nje je i letak s odgovorima na najčešća pitanja, kao i info oznake tj. besplatne naljepnice kojima se na ulazu u objekt može gostima ili korisnicima usluga dati do znanja da napojnicu mogu ostaviti i kod plaćanja karticama.
Naljepnice su dostupne na web stranici kampanje gdje se ugostitelji mogu i prijaviti na edukacije, a nakon prve u Osijeku slijede u Splitu 6. ožujka, Rijeci 8. ožujka i Zagrebu 11. ožujka, sve u partnerstvu s Ministarstvom turizma i sporta, RRiF-om i Mastercardom.
Takvu kampanju direktorica Sektora za turizam HGK (koji je nositelj tog projekta) Andreja Vukojević smatra nužnom jer iako je s poreznim izmjenama od 1. siječnja 2024. stupila na snagu i mogućnost naplate napojnice karticama, tek su sredinom siječnja prvi ugostiteljski objekti krenuli s nadogradnjom softverskih programa za to na POS uređajima.
“Dosta je upita s terena i nepoznanica pa je stoga HGK pokrenuo kampanju s ciljem da se do vrhunca sezone i dolaska stranih gostiju, koji najviše koriste kartično plaćanje, što većem broju djelatnika u ugostiteljstvu omogući primanje i bezgotovinskih napojnica. Smatramo da će većina ugostitelja u idućim mjesecima to i omogućiti i želimo im biti potpora u tom procesu, a to povećava i konkurentnost hrvatskog turizma”, kaže Vukojević.
Iz HGK još napominju da je ostavljanje napojnica kod kartičnog plaćanja i dodatna pogodnost za zaposlenike u ugostiteljstvu i ostalim djelatnostima, jer je sada neoporeziva do iznosa od 3.360 eura godišnje po djelatniku.
“Stvoreni su uvjeti da gosti ostavljaju više napojnica. Kartične napojnice koje su gosti htjeli ostavljati, a nisu to mogli, sada ostaju na računima djelatnika”, ističe predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak, iznoseći i primjer da je u svojim objektima uvela bezgotovinske napojnice polovicom siječnja.
“Već u prvih 15 dana veljače iznos fiskalizirane kartične napojnice premašio je siječanjsku za 50 posto, a do danas i za 100 posto”, otkriva Tabak, dodajući da bez te opcije napojnica ne bi došla do zaposlenika.
U informativnom letku pojašnjeno je i kako se gotovinska napojnica prijavljuje, kako se veže na račun i informacije poput one da poslodavac određuje kolika se napojnica kojem djelatniku isplaćuje prema dogovoru s djelatnicima i internom aktu.