Investicijom u novu proizvodnu liniju Podravka je razvila potpuno novi proizvodni postupak i postala prva u svijetu koja je ajvar uspjela zapakirati u squeeze pakiranje.
Prateći trendove tržišta i osluškujući potrebe potrošača, Podravkin marketinški i istraživački tim zajedničkim su snagama stigli do idealne kombinacije praktičnosti i inovativnosti. Pritom su zadržane sve karakteristike dobro poznatog Podravkinog ajvara, bez umjetnih aroma i konzervansa, a novo pakiranje otvorit će brojne nove mogućnosti jednostavne uporabe.
Radi se o investiciji ukupno vrijednoj više od 40 milijuna kuna koja se odnosi na dovršetak radova i ulaganja u modernizaciju pogona za preradu voća i povrća, nove tehnologije i nove proizvode tvornice Kalnik. Sve to rezultiralo je četverostrukim povećanjem proizvodnje squeeze proizvoda, s pet tisuća komada po smjeni prije, na dvadeset tisuća komada po smjeni sada.
Projekt su sufinancirale Europska unija iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Republika Hrvatska iz mjere 4.2.1. Programa ruralnog razvoja 2014. − 2020. čime je Podravki odobreno 19,4 milijuna kuna bespovratnih sredstava.
„Ovom investicijom omogućili smo povećanje kapaciteta za preradu voća i povrća, ali njezina najveća vrijednost je linija koja nam omogućava potpuno inovativan način pakiranja ajvara i drugih proizvoda. Ponosni smo da je naš tim stručnjaka osmislio ajvar squeez pakiranje koje je prvo takvo u svijetu i već postaje hit među potrošačima. Modernizacija Podravkinih proizvodnih pogona u punom je zamahu, što će nam omogućiti dodatne inovacije i jačanje naše konkurentnosti u 70 zemalja u koje izvozimo svoje proizvode“, rekla je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
Ministrica poljoprivrede Marija Vučković koja je nazočila svečanom predstavljanju moderniziranog pogona rekla je kako je Podravka, osim što je jedna od najuspješnijih domaćih prehrambeno-prerađivačkih tvrtki, pravi primjer uspješnog korištenja EU fondova i usmjeravanja sredstava u napredak, rast i razvitak.
„Ne sumnjam da će Podravka nastaviti u smjeru izvrsnosti i inovacija, jednako kao što će ova Vlada nastaviti s osiguravanjem investicijskih prilika i sredstava za hrvatsku prerađivačku industriju, generatora stvaranja dodane vrijednosti, a što je jedan od naših strateških prioriteta. U posljednjem paketu mjera osigurali smo, između ostalog, i dvjesto milijuna kuna vrijednu pomoć domaćim prerađivačima za kompenzaciju povećanih troškova, samo do kraja godine u planu je dvjesto milijuna kuna vrijedan natječaj iz iste“, kazala je.
Investicijsko ulaganje odnosi se na nabavu nove opreme, i to na liniju za prihvat, preradu i aseptičko punjenje voća, nabavu dodatnih vakuumskih kotlova s pripremom, kako bi se osigurali dodatni kapaciteti proizvodnje te zamjenu i modernizaciju postojeće opreme za pakiranje. Također, projekt je uključivao i građevinske radove na rekonstrukciji i sanaciji skladišnih prostora koji će se prenamijeniti u proizvodni prostor.
Ovim investicijskim ulaganjem uvode se i novi proizvodi: džemovi, marmelade, ekstra džemovi, pekmez od šljiva, nove vrste ajvara, povrtni namazi, voćni namazi, voćna punila i proizvodi pakirani u takozvanu squeeze ambalažu.
Jedan od ciljeva ove investicije svakako je i povećanje cjenovne konkurentnosti Podravkinih proizvoda na domaćem, ali i međunarodnim tržištima. Drugi dio investicija odnosi se na uvođenje novih pakiranja i ambalaže, a sljedeći korak omogućit će pokretanje i novog inovacijskog ciklusa.