Damir Čivrak, vrbovečki game dizajner, predstavio je svoju novu društvenu igru. Ovih dana u distribuciju, na put do polica trgovina, kreće nova društvena igra vrbovečkog autora i dizajnera Damira Čivraka. Ovo je njegova već peta društvena igra koju je osmislio, a za koju se nada da će, kao i prethodne, naći svoj put do ljubitelja i igrača društvenih igara. Tim povodom razgovaramo s autorom.

Predstavite nam igru, o čemu se radi?

-Igra se zove Imam riječ. Mogu je igrati 2 do 4 igrača. Započinje tako da se kartice sa slovima promiješaju i u podjednakom broju stave na pet polja na ploči koja su označena brojevima od 1 do 5. Bacanjem kockice igrači osvajaju slova. Cilj igre je s tim slovima prije protivničkog igrača složiti što dužu riječ. Naravno, ta riječ mora biti smislena i općepoznata. Jedna igra odvija se u tri kruga. U prvom krugu igračima je dopušteno da slože riječ po slobodnom izboru. U drugom krugu moraju složiti riječ dužu od sedam slova, a u trećem krugu moraju složiti naziv neke biljke ili životinje.

Kome je igra namijenjena?

-Igra je prije svega namijenjena djeci, no nema razloga da je ne zaigraju i odrasli jer je dovoljno izazovna i dinamična i za starije igrače. Nekakva moja namjera kod kreiranja ove igre bila je da okuplja i da se uz nju zabavljaju sve generacije, da bude baš prava obiteljska igra. Nadam se da sam u tome uspio.

Kako izgleda proces nastanka jedne društvene igre?

-Prvo se osmisli mehanika igre, tj. kako i na koji način radi igra, koji zadatak i izazov stavlja pred igrača, te koje radnje igrač mora primjenjivati da bi uspješno završio igru. Slijedeći korak je izrada prototipa koji služi tome da se igra testira. Testiranje nam služi tome da se pokaže koje zamišljene ideje funkcioniraju u stvarnosti a koje ne pridonose igrivosti, ili nisu dovoljne zanimljive. Dakle, testiranje pokazuje što treba izbaciti a što dodati da bi konačna verzija igre bila onako kako treba – savršeno funkcionalna i bez greške, a istovremeno toliko zabavna da je igrač poželi igrati više puta. I na kraju, ništa manje važno, treba napisati pravila i upute kako igrati igru, a koja trebaju biti jednostavna kako bi bila razumljiva svim dobnim
skupinama.

Sa kutije igre smiješi nam se prepoznatljivo lice dobroćudnog Tibora, za one koji ne znaju, recite nam par riječi o Tiboru?

-Tibor se kao književni lik pojavio u knjizi Tibor: Bajka o dobroćudnom vampiru. Nakon toga objavljene su još tri knjige o Tiborovim doživljajima, tu je i videoigra, stripovi… Ove godine je Tiborov 15. rođendan, pa je to bio povod da se napravi još jedna Tibor igra. Naime, već postoje dvije društvene igre s njim; Pronađi put do dvorca i Uhvati vampira, a koje su se pokazale uspješnima. Pa, zašto ne nastaviti s onim što se pokazalo dobrim, zar ne?

Img 20240829 Wa0005 (1) Img 20240829 Wa0006 (1)