Turizam u Podravini uvijek je bio najslabija karika u ovome kraju, no ne i za područje Turističke zajednice Dravski Peski na čijem čelu je mladi i ambiciozni direktor Alen Janći nešto više od četiri godine. U povodu Nove godine razgovarali smo s Janćijem o svemu što je do sada napravljeno u četiri općine koje obuhvaća Turistička zajednica, kako je prošla izazovna godina koju je obilježila korona i restrikcije te što sve planira u budućnosti.

Za početak koje ste glavne turističke projekte realizirali od početka vašeg mandata?

slika 2

Unazad malo više četiri godine realiziran je veliki broj projekata, kako onih manjih tako i onih većih. Turistički ured s radom je krenuo prije malo više od četiri godine za područje tri općine: Kalinovac, Kloštar Podravski i Podravske Sesvete dok nam se još naknadno priključila općina Ferdinandovac tako da sada imamo četiri općine unutar TZ.

S projektima smo krenuli u skladu unutar naših financijskih mogućnosti, a budući da smo ovdje zaista bili na samom početku razvoja turizma, prvo je bilo potrebno napraviti analizu što sve imamo, u kakvom je to stanju i kako to plasirati na turističko tržište. Što se samih projekata tiče tu je postavljanje smeđe turističke signalizacije na području sve četiri općine kao i postavljanje turističkih info panoa sa kompletnom ponudom u centru općina.

Trenutno najveći projekt na našem području je Podravina Adventure koji provodimo zajedno sa TZ grada Đurđevca uz veliku potporu TZ Koprivničko – križevačke županije, a Ministarstvo turizma i sporta dalo je suglasnost na ovo projektno udruživanje. Bili smo svjesni da će zbog pandemije biti smanjen broj izletnika i grupa tako da smo se odlučili okrenuti prema outdoor aktivnostima. U sklopu projekta plan je bio stvoriti nove turističke sadržaje na našem području poput raftinga, kanuinga, paraglaidinga, airsofta, quad safarija, paintballa te biciklističkih ruta po našoj predivnoj Bilogori.

slika 4

Veći dio tih aktivnosti je krenuo ove godine, a ono što možemo reći je da je svakako najviše interesa prema raftingu. Iako ovo nije klasičan rafting sa slapovima i brzacima, ljudi zaista mogu uživati u jednom od najuščuvanijih tokova naše predivne rijeke Drave kao i svom biljnom i životinjskom svijetu na ruti od Brodića do Križnice koja je duga malo manje od 12 km. Izrađena je i mobilna aplikacija Explore Dravski Peski koja turistima i posjetiteljima omogućuje lakše kretanje unutar destinacije te im prikazuje kompletnu turističku ponudu segmentiranu na nekoliko dijelova, a do svake točke interesa ima i GPS navigacija te su implementirane biciklističke staze.

Aplikacija je dostupna u IOS i Android verziji na hrvatskom i engleskom jeziku. Ove godine na natječaj TZ Koprivničko – križevačke županije prijavljen su i odobrena dva projekta – Sportski i pustolovni turizam TZP Dravski Peski i Turističke info ploče. Unutar prvog projekta nabavljena su dva rafting čamca sa kompletnom opremom tako da uz onaj nabavljen sredstvima Ministarstva turizma i sporta sada imamo čamce sa komplet opremom za 20 osoba.

Drugi natječaj se segmentiran na dva dijela – jedan dio je projekt Istraži povijest područja Dravski Peski gdje smo napravili info table sa svim bitnijim povijesnim činjenicama na našem području. Napravljeno je ukupno 11 tabli na hrvatskom i engleskom jeziku, a sljedeće godine je spojiti te table u jednu novu biciklističku rutu kojoj će tematika biti povijest i po tome će biti jedinstvena u ovom dijelu kontinentalne Hrvatske. Drugi dio projekta odnosi se na trasiranje, označavanje i postavljenje info tabli za Duhovno ekološko poučni put Sv. Nikole u Ferdinandovcu koji će biti dug oko 15 km.

Snimljen je i projekt Zaboravljeni recepti područja „Dravski Peski“, a taj naš projekt predstavljen je i u sklopu projekta TZ Koprivničko – križevačke županije Zaboravljena jela Podravine. Oim što nam je unutar projekta napraviti kuharicu s tradicionalnim jelima našega područja, plan je da i restorani preuzmu barem 3 jela kako bi svi naši budući turisti i posjetitelji mogli kušati tradicionalnu hranu. Naša kompletna ponuda također je predstavljena unutar emisije Najbolje iz Hrvatske koja je emitirana na nekoliko televizija.

slika 3

S obzirom na korona krizu koja je počinila veliku štetu hrvatskom turizmu, što ste uspjeli napraviti ove godine?

Ove godine smo unatoč korona krizi zadovoljni koliko smo napravili i koji su rezultati toga. Osim projekata koje smo uglavnom nabrojili u prethodnom pitanju, a to su Podravina Adventure, Sportski i pustolovni turizam TZP Dravski Peski, Turističke info ploče, izrada mobilne aplikacije, tokom ljeta odrađen je veliki broj manifestacija poput: Ivanje i Rokovo u Kozarevu, Maragareta u Prugovcu, Ferdinantski pozdrav ljetu, Dani Općine Kloštar Podravski, Dani Općine Podravske Sesvete i Dani Općine Kalinovac, Bike & Boat Podravina, Podravina adventure, Dravski kotlić, Međunarodna izložba rakije, Otvoreno prvenstvo Hrvatske u motorossu i još brojne druge.

Drugu godinu zaredom s našim partnerom Deregez pekarom i trgovinama organizirali smo ljetno kino na otvorenom, ali osim filmova ove godine dodatno smo proširili ponudu koja se pokazala kao pun pogodak. Za svu djecu bili su osigurani besplatni napuhanci i dječje igre koje je organizirala udruga SUMA iz Podravskih Sesveta, a prije same kinoprojekcije posjetitelji su mogli uživati u besplatnom nastupu bendova.

Osim ljetnog kina, zajedno smo organizirali i biciklijadu humanitarnog karaktera, a skupilo se 60 – ak biciklista. Dodatno smo promovirali i dobili 2 nova- stara turistička proizvoda. Obnovljen je brod na rijeci Dravi u suradnji sa TZ Koprivničko – križevačke županije, a ono što me još veseli je veliki interes koji je pokazan za skelu na Brodiću od strane svih dobnih skupina. Brod je kapaciteta do 25 osoba i zaista pruža nezaboravnu vožnju našom rijekom Dravom i za njega je pokazan ogroman interes tako da sljedeće godine vjerujem da će biti rezervacije raditi već samim početkom godine.

Druga atrakcija je sasvim sigurno vožnja skelom, tj. ručak na Dravi. Gore ide 50 osoba, na pola Drave skela stane, a vi uživate u domaćoj hrani, vinima i zvuku tamburica. Neopisivo…

Napravljen je i novi turistički vodič našega područja, a za osobe s našeg područja koje se bave turističkom djelatnošću napravljeni su promotivni letci za svakog posebno. Početkom godine napravljena su i četiri promotivna videa koji predstavljaju turističku ponudu svake općine posebno, a napravljeni su i promotivni videi za Bike & Boat Podravina, Podravina Adventure te ljetno kino na otvorenom ,a sve ih možete pogledati na našem Youtube kanalu.

Za smještajne kapacitete na našem području nabavljeno je 7 bicikala koje mogu koristiti njihovi gosti na odmoru u našoj destinaciji. Dodatno smo proširili i funkcionalnost naše web stranice i mobilne aplikacije tako da sada tamo možete naći i kalendar događanja po danima, mjesecima sa detaljnim opisima manifestacije, mjesta događanja, satnice koja je vrlo pregledna i lagana za snalaženje.

Koji su vam glavni turistički ciljevi za četiri općine u naredne 3-4 godine?

Pa ciljeva ima puno i mislim da su svi realni. Unatoč korona krizi, smatram da će upravo ovakve male ruralne sredine poput naše imati koristi od toga jer će ljudi i daje putovati, ali više ne toliko na destinacije gdje se događa masovni turizam nego će tražiti mir i okruženje prirodom, a upravo to im mi možemo ponuditi i sada je naša prilika da to iskoristimo.

slika 5

Jedan od ciljeva je svakako povećanje broja noćenja te turističkih dolazaka, a vjerujem da ćemo u tome uspeti budući da je interes privatnog sektora za ulaganje u smještaj i dodatne sadržaje itekako velik. Naravno da će tome pridonijeti i dodatni turistički sadržaji koji se planiraju na našem području i koje već provodimo. Glavni generator naše turističke ponude svakako će biti Terme u Kozarevcu, a samim time dogodit će se i posljedična ekspanzija turizma i turističkih djelatnosti. Zajedno sa općinama planiramo uložiti sredstva u nova izletišta, poučne staze, muzeje, galerije… U planu si i neke nove manifestacije poput Zaboravljeni recepti područja Dravski Peski, Festival Blaža Lenegera, Likovna kolonija Ivan Lacković Croata i još puno njih.

Što se po vama najviše promijenilo na području Dravskih Peski od kada ste počeli s vašim radom, u turističkom smislu naravno?
Pa ono što se najviše promijenilo svakako je svijest o turizmu na našem području. Kada sam krenuo s radom to je bilo dosta teško i ljudi su bili jako skeptični. Svi su bili mišljenja „joj a kaj ti to pripovedaš, kaj mi imamo za pokazati“. Mi itekako imamo puno toga za pokazati, samo još nisu svi svjesni budući da te neke stvari vide svaki dan i nisu im toliko atraktivne.

Sada je to drugačije, ljudi sami dolaze, zovu, pokazuju interes prema turizmu i to je ono što me jako veseli. Nadam se da će sljedeća godina biti bolja u smislu mogućnosti organizacije i dolazaka većih grupa jer ljudi kad vide da dolaze autobusi, odmah pokazuju interes, a grupa prođe nekoliko turističkih lokaliteta i svi od toga imaju koristi. Kao što sam već spomenuo, uvelike napredujemo sa smještajem koji se konstantno povećava, ali i osobe koje već iznajmljuju stalno nadograđuju sadržaje i ponudu. Mi smo ove godine odučili za sve pružatelje turističkih usluga snimiti kratki promo video kako bi što više prezentirali njihovu ponudu.

Ono što je još malo nedostajalo na početku je bila zajednička suradnja i dostupnost ponude. Sada ljudi surađuju, svjesni su da zajedno čine bolju i atraktivniju turističku ponudu te da će tako lakše plasirati i svoj proizvod na tržište.

Kakva je situacija sa smještajem koji je najslabija točka Podravine i u kojoj je sada fazi vaša eno-gastro ponuda?

U vrijeme korona krize, dva objekta su svoje krevete stavila na „standby“, ali sljedeće godine očekujemo 30-ak novih krevata raspoređenih u nekoliko smještajnih jedinica, samim time i povećanje broja noćenja. Drago mi je da je tokom ljeta popunjenost smještaja bila vrlo dobra, a kroz godine će to sasvim sigurno rasti, a posebno veseli sve veći broj stranih turista na naše područje koji se više ne zadržavaju 2-3 dana nego su tu od 7-14 dana.

Upravo to je pokazatelj da sadržaja ima i da su sva ova ulaganja bila isplativa. Što se enogastro ponude tiče, mislim da i tu dobro stojimo, ali naravno da može i bolje. Imamo registrirane vinarije i restorane, kušaonicu sira tako da mogu reći da sam zadovoljan trenutnom ponudom, posebno jer znam da su svi kvalitetni i da gosti dobiti i više od onog što očekuju. Cjenovno smo prihvatljiviji od većine tako da ćemo i taj dio pokušati iskoristiti u našu korist, a tu veliku ulogu ima i TZ Koprivničko – križevačke županije koja ima subvencije za turističke agencije u vidu organiziranih dolazaka grupa tako da se i time podiže interes prema našem području.

I za kraj koji su vam planovi za budućnost?

Planova imamo svakako pregršt, ali moramo biti strpljivi i čekati natječaje na koje ih možemo aplicirati budući da sami nemamo dovoljno financijskih mogućnosti. Planiramo puno toga, od nekoliko projekata na Bilogori, rekonstrukcija povijesnih građevina, preuređenje sadašnjih, novih biciklističkih staza, sportskih sadržaja… Drago mi je da imamo mogućnost apliciranja na natječaje iz više izvora tako da vjerujem da ćemo vam uskoro biti u mogućnosti reći koje to projekte provodimo ili ćemo provoditi.

Treba biti strpljiv, ništa ne ide preko noći, ali vjerujem u potencijal ovog područja i s vremenom će on biti sve više i više iskorišten. Vrlo važna u svemu tome je dobra suradnja sa jedinicama lokalne samouprave, a ona je i više nego odlična. Također je vrlo važna i suradnja sa ostalim TZ-ovima gdje mogu pohvaliti suradnju sa TZ grada Đurđevca, ali naravno i našom regionalnom TZ Koprivničko – križevačke županije koja nam je stvarno support u svim projektima i uvijek na raspolaganju.