Razgovarao: Miroslav Mirković

Skoro tri godine prošlo je od osnivanja Turističke zajednice područja Dravski Peski koja okuplja četiri općine Kloštar Podravski, Kalinovac, Ferdinandovac i Podravske Sesvete, a koju vodi mladi i perspektivni ekonomist Alen Janći. O najčešćim problemima u turizmu, projektima, novim trendovima i očekivanjima u budućnosti, razgovarali smo s ovim ambicioznim voditeljem turističke zajednice.

Koliko dugo ste već na poziciji voditelja Turističke zajednice područja Dravski Peski i od kad ste stupili na tu funkciju što se promijenilo u vašem kraju – ima li više turista?

Na ovoj poziciji sam dvije i pol godine. Turistički ured s radom je započeo u kolovozu 2017. godine i mogu reći da smo dosta napredovali u povezivanju i suradnji, a napomenuo bih izuzetno dobre odnose i suradnju sa svim općinama članicama kao i udrugama na području naše turističke zajednice. To su vrlo važni preduvjeti za stvaranje turističke priče i mislim da idemo u dobrom smjeru. Imamo povećanje turističkih dolazaka u odnosu na 2018. godinu, ali su još uvijek male brojke s obzirom na potencijal koji imamo. Upravo zato nas veseli sve veći interes na našem području za otvaranje smještajnih kapaciteta koji će obogatiti našu turističku ponudu. To će sigurno rezultirati povećanjem turističkih dolazaka i noćenja. Zbog trenutnog manjka smještajnih kapaciteta još uvijek smo pretežito „izletnička destinacija“, ali i u tom pogledu bilježimo porast dolazaka. Interesa za dolazak postoji, a to je ono najbitnije. Ove godine smo našu turističku ponudu predstavili u sklopu serijala „Najbolje iz Hrvatske“ i mogu reći da su reakcije vrlo pozitivne. Emisija je emitirana nekoliko puta na nekoliko televizijskih kuća i samim time smo se predstavili na nivou države, ali i šire. Ljudi su oduševljeni bogatstvom i raznolikošću turističke ponude našeg područja.

S obzirom da Podravina i dalje nije dovoljno prepoznatljiva kao turistička destinacija što ste napravili po pitanju vaše vidljivosti? 

Prijavili smo dva projekta na natječaj HTZ-a za potporu turističkim zajednicama na turističkim nerazvijenim područjima te su nam oba odobrena. HTZ sufinancira projekt 80 posto, dok je 20 posto iz naših vlastitih sredstava. Prvi projekt bila je smeđa signalizacija budući da prvenstveno na Podravskoj magistrali gotovo da i nije bilo smeđih turističkih znakova, a to je prometnica kojom dnevno prođe veliki broj vozila. Postavljeni su smeđi turistički znakovi gotovo do svih turističkih odredišta. Drugi projekt su turističke info ploče koje se postavljaju u sve četiri općine članice, u samom centru. Na njima su istaknute sve turističke atrakcije koje su za posjetiti na našem području u nekoliko kategorija: prirodne atrakcije, galerije, muzeji i zbirke, enogastro ponuda, smještaj i staze – biciklističke, kanuing i motocross staza. Samim time smo podigli razinu informiranosti turista i posjetitelja na našem području.

Smatrate li da vaš kraj ima perspektive i koji su top proizvodi s kojim se možete predstaviti?

Naš kraj sasvim sigurno ima perspektive, ali treba biti uporan i ono što je najbitnije – strpljiv. Rezultati ne dolaze preko noći, a pogotovo ne na našem području koje se moralo pozicionirati na turističkoj karti praktički iz ničega. Kada smo počeli s radom, vrlo bitno bilo je napraviti analizu  trenutne turističke ponude  te kako i na koji način je nadograditi i obogatiti. Odmah je bilo vidljivo da resursa i potencijala itekako ima, ali isto tako da je potrebno jako puno truda i zalaganja kako bi turističku ponudu plasirali na turističko tržište i učinili nas poželjnom destinacijom. Naravno da smo još uvijek ispod potencijala, ali sasvim sigurno smo napravili veliki pomak u odnosu na prošlo razdoblje te ćemo tako nastaviti i dalje. Kada sam krenuli s radom veliki problem bio je nedostatak smještajnih kapaciteta, gdje bi potencijalni turisti mogli prenoćiti i samim time bili smo nekonkurentni. Danas imamo napredak i u tom pogledu.

Trenutno imamo registrirana tri smještajna objekta od kojih dva idu u dodatno širenje smještajnih kapaciteta. Ove godine su u fazi realizacije još dva smještajna kapaciteta, a uz broj upita koji imamo, sasvim sigurno će ih biti još barem dva do tri do kraja godine, ako ne otvorenih, onda u fazi realizacije. Uskoro očekujemo i otvorenje kušaonice sira koja će sasvim sigurno biti zanimljiva atrakcija. Tamo će posjetitelji moći vidjeti farmu obitelji Imbrišić u Kozarevcu, način na koji se sir radi, a na kraju ga kušati i kupiti.

Ako se netko uputi u Podravinu što bi mu preporučili da mora vidjeti te koje destinacije i prirodne ljepote može posjetiti?

Današnji turist se informira o destinaciji puno prije nego dođe. Od smještaja, restorana, prirodnih atrakcija, muzeja, galerija i svega ostalog što ga zanima. Kako bi im to što više olakšali, napravljena je naša web stranica, ali i Vision one mobilna aplikacija gdje mogu pronaći cjelokupnu turističku ponudu i prema tome planirati svoj boravak ovdje. Naravno da s njima komuniciramo i preko društvenih mreža, ali mislim da je Vision one aplikacija korisna i izuzetno lagana za korištenje te sasvim sigurno jedan od najmodernijih načina interakcije s turistima. Unutar nje nalazi se i GPS sustav, tako da za svaku točku interesa ili tzv. point of interest postoji i navigacija do samog odredišta. Isto tako smo unutar aplikacije implementirali biciklističke staze na kojima se također nalaze točke interesa te u svakom trenutku biciklist ili turist može znati gdje mu je najbliži restoran, galerija ili što god ga zanima. Kao top proizvod bih mogao nabrojiti više stvari, ali mislim da će u narednom razdoblju najatraktivnija biti rijeka Drava uz koju vežemo sve više aktivnosti. Imamo kanuing stazu „Drava tour adventure“ koja se proteže od Brodića do Križnice, a duga je oko 11 kilometara. Prošle godine osmislili smo novi turistički proizvod „Bike and Boat Drava“, u suradnji sa TZ Grada Đurđevca, TZ Općine Pitomača, Nippy Adventures i Etno kućama obitelji Karlovčan.

Imamo turistički brod obitelji Karlovčan koji vozi po rijeci Dravi, kapaciteta do 50 osoba, a također imamo i skelu koja sve više služi u turističke svrhe. Posebno je atraktivna kada je pustimo na pola rijeke Drave, te tamo turistima poslužimo domaće specijalitete uz podravsku glazbu.

Naravno tu je i naša Bilogora, Peski, galerije, muzeji, bogata kulturna baština, vrhunska vina koja se proizvode na specifičnom pjeskovitom tlu i naša bogata tradicionalna podravska kuhinja. Što se manifestacija tiče, najveća i najzahtjevnija za organizaciju svakako je OPH u motocrossu koja se odvija u Kozarevcu na stazi „Karasov brijeg“. Svake godine privuče preko 2 tisuće posjetitelja iz svih krajeva Hrvatske, ali i stranih turista. Staza je jedna od najboljih u Hrvatskoj, a 2011. je bila domaćin Europskog prvenstva u motocrossu. Ove godine utrka će se održati 31. svibnja, a planiramo nekoliko noviteta vezanih uz utrku za koje vjerujemo da će privući još više posjetitelja.

Koji su vam planovi za iduću godinu?

Od ove godine očekujemo jako puno, pogotovo zbog većih sredstava koje su Ministarstvo turizma i HTZ predvidjeli za razvoj kontinentalnog turizma. Svi smo svjesni da na kontinentu ne možemo očekivati masovni turizam kao diljem obale, ali isto tako smo svjesni da se trendovi mijenjaju i da sve više turista želi otkrivati nove destinacije, posebice oni koji žele uživati u prirodi, miru i tišini. Već nekoliko puta smo čuli kako smo bolji domaćini nego diljem obale te se puno više posvećujemo gostu.

Vrlo dobro poznajem ljude koji se bave turizmom na našem području i sa sigurnošću mogu reći da je to istina. Zaista im posvete puno svog vremena kako bi se oni što bolje osjećali, a naposljetku i ponovo vratili. Svi smo svjesni da je najbolja reklama zadovoljni gost. I ove godine ćemo održati velik broj manifestacija, ali nastaviti i na razvijanju novih turističkih proizvoda. Sigurno ćemo održati nekoliko tematskih radionica u koje želimo involvirati sve koji se bave, ali i one koji će se baviti turizmom. Mi smo svjesni da je ovo turistički neiskorišteno područje, ali isto tako da ovdje ima itekako puno potencijala. U sinergiji sa privatnim sektorom možemo učiniti jako puno na atraktivnosti i obogaćivanju naše turističke ponude.