Strani mediji važni su za promociju i imidž turističke Hrvatske, a samo u 2023. na 16 tržišta bilo je gotovo 50 tisuća takvih medijskih objava, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) uoči dodjele 20. nagrada Zlatna penkala stranim novinarima.

Jubilarne 20. Zlatne penkale (Golden Pen Awards), nagrade stranim urednicima, novinarima, travel blogerima i influenserima za profesionalni pristup izvještavanju o Hrvatskoj i njezinoj turističkoj ponudi u 2023., HTZ će svečano dodijeliti u četvrtak 9. svibnja u Dubrovniku, koji je uz Dubrovačko-neretvansku županiju te njihove turističke zajednice domaćin ovogodišnje dodjele.

Tim povodom u Dubrovniku od 7. do 10. svibnja na studijskom putovanju boravi 33 novinara raznih medija iz 15 europskih zemalja te SAD-a i Kine, koji će osim Dubrovnika obići i druge destinacije i atrakcije u županiji, poput Cavtata, Srđa, Neretvanske kuće, utvrde Sokol grada, starih mlinova Đivanović, voziti se voziti se čamcima na foto safariju u Opuzenu i drugo.

Nagrade i priznanja Zlatna penkala, kao i glavne, Grand prix za najbolje medijske objave, HTZ će im uručiti za radove u šest kategorija (TV, radio, tisak, online objave, najbolji blog i najbolja objava na društvenim mrežama) u kulturno spomeničkom kompleksu Lazareti, a osim onih koji će dobiti nagrade, među stranim novinarima je i 14 njih koji su tijekom posljednjih 20 godina pridonijeli svojim objavama međunarodnoj promociji hrvatskog turizma.

U 20 godina nagrađeno 500 stranih novinara

“HTZ na godišnjoj razini provodi analize medijskih objava na stranim tržištima te je u 2023. zabilježeno gotovo 50 tisuća medijskih objava o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji na 16 tržišta. Najviše oko 41 posto objava bilo je u medijima s najvećim dosegom, i to u procijenjenoj vrijednosti većoj od 1,1 milijardi eura, a u sklopu tih analiza su i objave obuhvaćene ovogodišnjom Zlatnom penkalom”, ističe na upit Hine direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

S obzirom na pojavu novih medija i tehnologija u posljednjih 20 godina, nagrade Zlatna penkala, koje je HTZ u početku uručivao samo za tisak, TV/radio i blog, proširene su 2021. i za najbolju objavu na društvenim mrežama, pa se tako sada daju za najbolje reportažu tiskanog i online medija te radija i televizije, za najbolji travel blog i najbolju objavu na društvenim mrežama.

Time su, dodaje, obuhvaćene i objave blogera, vlogera i influensera kroz dvije kategorije, travel blog i društvene mreže.

“Do sada je priznanja, zahvalnice, nagrade i grand prix-evi Zlatna penkala dobilo više od 500 predstavnika stranih medija. Glavne nagrade grand prix dobili su novinari iz 21 zemlje svijeta, a po zemljama najviše nagrada je uručeno medijskim predstavnicima iz Njemačke, Francuske, Italije i SAD-a. Prema formatima, najviše grand prix-eva dodijeljeno je tiskanim medijima, među kojima su primjerice i The New York Times, National Geographic Traveler, Le Figaro Magazine, Geo Magazine i drugi”, iznosi Staničić.

U svemu važnu ulogu imaju i predstavništava HTZ-a u svijetu i njihovi direktori, koji također dolaze u Dubrovnik sa 15 tržišta, jer su oni u stalnoj komunikaciji i suradnji s medijima na tržištima gdje rade zbog plasmana informacija, provedbi PR aktivnosti i organizacije studijskih putovanja u Hrvatsku, kao i zbog projekta Zlatna penkala u sklopu predstavništva mogu kandidirati novinare, odnosno medijske objave.