Državni zavod za statistiku objavio je prve rezultate primjena informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) u kućanstvima i kod pojedinaca u 2018. godini.
Kako navode, usporede li se rezultati s podacima iz prethodne godine, može se uočiti da se navike nisu bitnije promijenile. Pojedinci se najčešće koriste internetom za prikupljanje informacija o proizvodima i uslugama (87%), prikupljanje informacija o zdravlju (68%), upotrebu e-pošte (79%), gledanje videosadržaja sa stranica za razmjenu poput Youtubea (82%) te sudjelovanje na društvenim mrežama (72%).
Rezultati istraživanja pokazuju da se trgovina putem interneta nije znatnije promijenila. Robu i usluge kupovalo je putem interneta 35% pojedinaca, što je porast od 6% u odnosu na prethodnu godinu. Navike kupaca vrlo su slične onima od prethodne godine; i dalje prednjači kupnja kućnih potrepština, odjeće i sportske opreme, ulaznica za priredbe, elektroničke opreme te dijelova za računala.
Prateći učestalost kupnje i iznos novca koji ispitanici potroše pri internetskoj kupnji, možemo vidjeti da je 77% kupaca kupovalo 1 ‒ 5 puta, dok se 57% transakcija odnosi na iznose do 750 kuna.
Fenomen dijeljene ekonomije, koja obuhvaća transakcije između fizičkih osoba bez posrednika pratili smo prvi put u prethodnoj godini. Udio pojedinaca koji su ugovorili uslugu smještaja ili prijevoza putem namjenskih platformi ili putem ostalih internetskih izvora poput društvenih mreža porastao je u odnosu na prethodnu godinu. Rezultati su pokazali da se 16% korisnika interneta služilo navedenim internetskim izvorima kako bi rezervirali smještaj ili prijevoz, npr. AirBnB, Homeaway, Uber ili BlaBlaCar.
Detaljno izvješće možete pogledati OVDJE.
prigorski.hr





