PwC Hrvatska i Hrvatski olimpijski odbor (HOO) predstavili su hrvatskoj javnosti u Zagrebu, rezultate osmog izdanja PwC-ova globalnog istraživanja o sportu, koje donosi ključne uvide u stanje i buduće trendove sportske industrije u Hrvatskoj i svijetu.

Istraživanje, koje je obuhvatilo 411 ispitanika iz 46 zemalja, uključuje i doprinos 48 stručnjaka iz Hrvatske, čime su hrvatski rezultati postali važan dio ove prepoznate globalne analize.
PwC-ovo istraživanje pruža jedinstven uvid u stanje sportskog sektora kroz šest ključnih tema: ulaganja u sport, umjetna inteligencija (AI), ženski sport, organizacija velikih događaja, uloga države i komercijalni modeli.
Prema rezultatima istraživanja, 74 % hrvatskih ispitanika vjeruje da će investitori nastaviti ulagati u prestižne sportske brendove, događaje i sadržaje, poput vrhunskih liga i timova, dok ih isto toliko smatra da su potrebni novi komercijalni modeli kako bi se privukla institucionalna ulaganja.
Rezultati pokazuju kako je u Hrvatskoj još uvijek prisutna nedovoljna zainteresiranost privatnog kapitala za ulaganja u sport te se još uvijek najviše investicija očekuje od državnog kapitala ili trgovačkih društava u većinskom državnom vlasništvu, uz naglašenu zainteresiranost samo za najbolje lige i ekipe, te medijski atraktivne događaje. Pritom su najaktivnije korporacije čiji su proizvodi i usluge vrlo bliski sportskoj publici.

Čak 95 posto organizacija u Hrvatskoj nema strategiju za implementaciju generativne umjetne inteligencije (eng. GenAI), unatoč njenom potencijalu za poboljšanje iskustva navijača i analizu podataka.

Kad je u pitanju ženski sport, hrvatski stručnjaci optimistično gledaju na rast ženskog sporta, pri čemu 78 posto ispitanika predviđa dvoznamenkasti rast prihoda u narednih 3 do 5 godina, ali ističu potrebu za većom medijskom vidljivošću i ravnopravnijim financiranjem. Očekuje se, također, potpora i inicijative državnih institucija, kao i poboljšanja u zakonskim okvirima, naročito za veće uključenje žena u upravljanju i trenažnim procesima. Međutim, i dalje postoji veliki nesrazmjer u financiranju ženskih sportskih klubova u odnosu na muške klubove.

Ne manje važno, financijski izazovi glavni su razlog zbog kojeg 42 posto hrvatskih ispitanika smatra da je organizacija velikih sportskih događaja otežana. Istovremeno, 74 % podržava modele suorganizacije na više lokacija kao održivo rješenje.
Na pitanje o ulozi države u sektoru sporta i kvaliteti strategije razvoja sporta, samo 19 posto hrvatskih sudionika ocjenjuje strategiju razvoja sporta državnih institucija kao dovoljno kvalitetno osmišljenu. Glavni prioriteti uključuju promociju javnog zdravlja i nacionalnog identiteta, dok je podrška privatnim ulaganjima ocijenjena kao nedovoljna.

Predsjednik HOO-a Zlatko Mateša u svom je obraćanju istaknuo:
“Ova vrlo interesantna tema govori o sportu na sasvim drugačiji način. Govori o sportu kao industriji, što je apsolutna činjenica, ako uzmemo u obzir strukturu BDP-a Europske unije s udjelom sporta od 2,2 % ili oko 300 milijardi eura. Uz to, gotovo šest milijuna ljudi radi izravno u sportu EU. Kod nas, u Hrvatskoj, na je razini 1,6 % udjela u BDP-u, ali je iznad mnogih industrija, odnosno segmenata hrvatskog gospodarstva. Ako znamo da nam turizam donosi godišnji prihod od 13 ili 14 milijardi eura, doprinos sporta u tome je najmanje 10 posto”.

PwC je mreža društava u 149 zemalja s preko 370.000 ljudi koji se zalažu za pružanje kvalitetnih usluga na područjima revizije i računovodstvenog savjetovanja, poslovnog savjetovanja i poreznih usluga.