Predsjednik zagrebačkog HDZ-a Herman rekao je u utorak da vladajući u Zagrebu imaju ‘sumanutu namjeru namjernog izazivanja prometnog kolapsa radi povećanja biciklista na ulicama Zagreba’ te je upitao je li to razlog bojkotiranja Vladinog prometnog projekta istočnog ulaza u grad.
Mislav Herman u priopćenju podsjeća da u kapitalnom projektu za Zagreb, gradnji novog vijadukta preko Ranžirnog kolodvora i spojanje na Sarajevsku cestu, čime se dobiva novi istočni ulaz u grad – neće sudjelovati gradska vlast.
U projektu, koji se pripremao sedam godina trebao je sudjelovati i Grad, no u sedam mjeseci nije riješio imovinsko pravne odnose oko produžetka Sarajevske. Zato je Ministarstvo prometa odlučilo da će se u projekt ići bez Grada.
Zagrebački HDZ navodi kako su još u veljači ministar Oleg Butković i gradonačelnik Tomislav Tomašević dogovorili zajedničku realizaciju projekta koji bi uključivao izgradnju 4,5 kilometra tramvajske pruge, 1,8 km produženja Sarajevske ulice te gradnju vijadukta iznad Ranžirnog kolodvora, a koji bi se spojio na čvor Jakuševec. Time bi svi koji ulaze ili izlaze u uži dio grada, znatno lakše dolazili na zagrebačku obilaznicu ili autocestu prema Sisku.
Vlada RH je sada presjekla i odlučila, zbog bojkotiranja gradske vlasti, da ide sama u taj projekt u suradnji s HAC-om, naglasio je Herman.
Pita je li to nevažan prometni projekt za vladajuće u Zagrebu, ili je u stvari potvrda ‘bolesne agende stvaranja prometnog kolapsa kako bi što više ljudi koristilo bicikle, a o kojoj priča vođa njihove online edukacije Tomislav Nakić-Alfirević, koji nije niti polu-stručnjak za promet, već aktivist Možemo, predsjednik Sindikata biciklista”.
“Ako je to ta zelena i zdrava politika iz njihova izborna programa, gdje se namjerno izaziva prometni kolaps u cilju povećanja biciklista na ulicama, onda možemo slobodno reći da u trenutnoj gradskoj vlasti kronično nedostaje zdravog razuma”, ističe Herman.
Podsjeća i da su od 21. rujna počeli radovi na jednoj od najprometnijih zagrebačkih ulica Aveniji Većeslava Holjevca, promet je zatvoren u oba smjera idućih 30 dana pa se na cestama i obilaznici stvaraju nepregledne kolone vozila.
“Zar je moguće da se ovako važna prometnica obnavlja krajem rujna”, pita Herman i pita je li i to dio namjernog izazivanja prometnog kolapsa.
Povećanja kreditnog rejtinga Zagrebu došlo isključivo linearnim povećanjem kreditnog rejtinga države
Vezano za povećanja kreditnog rejtinga agencije Standard & Poor’s Gradu Zagrebu, iz zagrebačkog HDZ-a kažu da se Tomašević “nezasluženo hvali i PR-ovski ciljano skreće temu s izazvanog prometnog kolapsa, kojeg su razotkrili mediji”. Herman kaže kako svaki student ekonomije shvaća da je do istoga došlo isključivo linearnim povećanjem kreditnog rejtinga države koji se samo prelio na glavni grad države.