Na samom ulazu u Križevce planirana je gradnja terminala za intermodalni prijevoz koji će poduzetnicima omogućiti značajne prednosti u pogledu ekonomske isplativosti, održivosti i  pouzdanosti kod prijevoza robe.

U svrhu izrade elaborata za intermodalni terminal u Križevcima, pokrenuto je istraživanje o  konkretnim potrebama poduzetnika kojem zainteresirani mogu pristupiti putem stranice www.krizevci.hr.

Intermodalni prijevoz 

U brzoevoluirajućem logističkom pejzažu, intermodalni prijevoz se pojavljuje kao  transformacijsko rješenje koje efikasno rješava ključne izazove industrije. Najraširenija  intermodalna transportna tehnologija je prijevoz robe kontejnerima. Ovaj način prijevoza  koristi standardizirane jedinice tereta, osiguravajući da on putuje bez pretovara između načina prijevoza, s prevladavajućom upotrebom željeznice za glavni tranzit. To ne samo da  smanjuje troškove nego i minimizira ekološki utjecaj, s potencijalnom uštedom CO₂ i do 80  posto u usporedbi s konvencionalnim rješenjima kamionskog prijevoza.

Riječ stručnjaka 

„S obzirom na to da se koncept intermodalnog prijevoza zasniva na prijevozu transportne  jedinice korištenjem različitih oblika prijevoza, ekološki učinak ovisi o udjelu pojedine vrste  prijevoza u ukupnoj transportnoj ruti. Korištenjem intermodalnih transportnih tehnologija  moguće je smanjiti udio cestovnog prijevoza na ukupnom transportnom putu te tako smanjiti  štetan utjecaj na okoliš. Iz perspektive logističkih operatora, primjena intermodalnih  tehnologija omogućava lakše planiranje strukture pošiljaka, jednostavniju manipulaciju i

optimizaciju transportnih kapaciteta”, komentirao je profesor Kristijan Rogić s Fakulteta  prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Intermodalni prijevoz je povoljan za dugolinijske rute koje prelaze 1000 kilometara, nudeći konkurentna vremena tranzita i stabilne cijene tijekom duljih razdoblja. Podržana snažnom  mrežom europskih željezničkih čvorišta i besprijekornom povezanošću od vrata do vrata,  intermodalna logistika osigurava pouzdanost i efikasnost na različitim geografskim  područjima.

„Jedan od ključnih elemenata primjene intermodalnih tehnologija je korištenje tzv.  intermodalnih transportnih jedinica. Time se omogućava jednostavnije praćenje pošiljaka  tijekom cijelog transportnog procesa, lakši nadzor stanja pošiljke, kontrola količina i mogućih oštećenja”, dodaje profesor Rogić.

I Vladimir Kovačovsky, corporate intermodal product manager u cargo-partneru, jednom od  vodećih globalnih logističara, naglašava da ta kompanija integrira intermodalni pristup koji  kombinira cestovni i željeznički transport, osiguravajući održivu alternativu koja smanjuje  gužve na cestama i poboljšava logističku učinkovitost. „S obzirom na projicirani nedostatak  više od 745.000 vozača kamiona u Europi do 2028. godine, intermodalna logistika  predstavlja održivo rješenje za smanjenje pritiska na tradicionalni cestovni teret. Korištenjem  željeznice za glavni tranzit tvrtke mogu umanjiti ovisnost o preopterećenim cestovnim  mrežama i istodobno efikasno ispunjavati rastuće zahtjeve u transportu”, naglašava.