Destinacijska agencija Križevci (DAK) osnovana je s ciljem razvoja turističke ponude Križevaca i okolice, podizanja svijesti o turističkom potencijalu i osmišljavanja turističkih paket aranžmana. DAK je privlačio posjetitelje kreiranjem kreativnog i atraktivnog turističkog sadržaja koji uključuje lokalnu zajednicu, tradiciju, zanimljivosti i autentična iskustva.
Direktorica DAK-a bila je Gordana Kapor koja se na Facebooku zahvalila svima na suradnji.
“1.3.2022. prvi radni dan u DAK-u i 14.11.2025. zadnji radni dan u DAK-u. Sve između jedan je poseban, inspiritivan i izazovan dio mog života, proveden uz puno rada, truda i velikih odricanja. Ali i lijep životni period sreće, dobre energije i mnogih uspjeha za naše Križevce.
Hvala mojim najbližima što su razumjeli gdje me je srce vuklo od jutra do sutra i svima vama koji ste bili blizu, moja snaga, bilo poslovno, bilo privatno”, poručila je na Facebooku i osvrnula se na protekle godine.
“DAK-ovi putnici, posjetitelji, gosti, suradnici, partneri, kolege, pratitelji, prijatelji i svi vi koji ste vjerovali u misiju DAK-a. Objavljujem vam da 16.11.2025. službeno napuštam svoje mjesto na dužnosti direktorice i radnom mjestu voditeljice poslova Destinacijske agencije Križevci. Odluka o odlasku nije bila laka.
Svaki korak koji smo vi i ja zajedno u DAK-u napravili, čini moj radni vijek jednim od najvažnijih i najinspirativnijih poglavlja u mom profesionalnom (a i osobnom) životu. Nakon godina volontiranja i vječne želje i truda, preuzela sam ovo radno mjesto sa vjerom da turizam Križevaca može izrasti iz snage i potencijala našeg grada, zbog bogate kulturne baštine i povijesti, tradicije koju čuvamo, zanimljivosti, priča, geografskog položaja i njegove ljepote. Svatko tko je posjetio Križevce, vjerujem i nadam se, oduševio se na sve ove načine.
A moj cilj uvijek je bio jasan: ne samo komercijalno privući turiste nego im pokazati i dušu našega kraja —pružiti im lijepu dobrodošlicu, pažnju, toplinu, osmijeh, sreću…zaljubiti ih u Križevce!
Jer nakon toga sve u čovjeku dolazi samo i čudom se sama stvara prava pravcata promocija. I zaljubili su se mnogi, dolazili ponovo, prenosili lijepe utiske drugima i odnosili samo lijepa sjećanja.
Nakon onih vremena kada su u Križevce posjetitelji navraćali tek u prolazu i vrlo rijetko, DAK je polako, ali sigurno uspio postaviti ime našeg grada na liste traženih destinacija.
Nije bilo lako. U dugogodišnjem nedostatku pokretanja turističkih projekata te podizanja svijesti turističkog potencijala, kojeg su svojim entuzijazmom pokušavali očuvati samo hrabri pojedinci, kulturnjaci, umjetnici i građani velikog srca, DAK je imao težak zadatak.
Dopuštam si reći da smo unatoč velikim vrijednostima grada, turizmom bili oko nule i da smo do danas uspjeli doći na čvrstu dvojku.
Pri tome velika zahvala iz DAK-a na podršci i suradnji ide prošlom vodstvu Grada Križevaca, sjajnim lokalnim udrugama, ustanovama u kulturi i školstvu, ugostiteljima, hotelijerima, kreativcima, umjetnicima, OPG-ovima, lokalnim obrtima i poduzećima. I svima vama koji ste bili snažan vjetar u leđa.
Zajedno smo organizirali projekte i događanja koja su postala dio lokalnog identiteta. DAK je ucrtao jasne staze kojima treba poći dalje, sa ove sigurne čvrste dvojke, juriti prema petici!
A tragovi koji ostaju, svuda su utkani, u fotografije, zapise, službenu dokumentaciju, sjećanja, nadam se barem još neko vrijeme:
➡️prvi osmišljeni TURISTIČKI PAKET ARANŽMAN U KRIŽEVCE od strane lokalne institucije
➡️autentično kostimirano vodstvo kojim je DAK privukao nekoliko tisuća posjetitelja
➡️Realizirano najviše dolazaka organiziranih grupa djece i odraslih u povijesti(203 turistička autobusa, 6.115 učenika- Magdinih cvete,2.742 odraslih,2.345 noćenja u organizaciji i spajanjem sa iznajmljivačima, 6.346 posjetitelja Kozmološkom centru, 7.120 posjetitelja tornju Hrvatskog doma, 3.553 posjetitelja Magdinom vrtu, 1.988 posjetitelja Gradskom muzeju, 4.740 pojedenih turističkih keksa i slastica, 2.500 litara popijenog čaja, 2.127 posjetitelja Hedoni, 7.358 posjetitelja Grkokatoličkoj katedrali i biskupiji, 5.160 posjetitelja Crkvi Sv. Križa, 4.502 pojedenih ručkova preko DAK-a i još barem toliko u slobodno vrijeme, 10.120 osoba uz DAK-ovo posredovanje u slobodno vrijeme na izletima i u posjeti konzumiralo piće,sladoled,pekarske proizvode, fast food i kupovali u lokalnim trgovinama i kioscima…)
➡️osmišljena nova turistička točka u Magdinom vrtu, uređen prilaz, staze, tabla, opremljena Magdina hiža
➡️uvedeni organizirani turistički posjeti čokolateriji Hedona
➡️uz široku paletu znanstvene i edukativne svrhe Zvjezdarnice, uvedeni organizirani grupni posjeti u sklopu turističkih aranžmana
➡️turizacija tornja Hrvatskog doma(DAK je gotovo jedina gradska institucija koja je od otvorenja organizirala mogućnost posjete tornju za sve grupe i na svaki privatni poziv)
➡️organizacija prvog i drugog Proščenja svetkovine Sv. Marka Križevčanina
➡️organizacijsko partnerstvo prvom Cornhole-u u Križevcima(događaj koji je napunio sve slobodne smještajne objekte)
➡️organizacijsko partnerstvo na prvoj Međunarodnoj izložbi čipke u Križevcima
➡️organizacijsko partnerstvo festivalu Sonus(događaj koji je napunio sve slobodne smještajne objekte)
➡️organizacijsko partnerstvo Dance cup-u Križevci(događaj koji je napunio veliki postotak smještajnih objekata)
➡️organizacijsko partnerstvo u prvoj hrvatskoj Gvercijadi i osmišljavanje prvog “Mednog kutka” te turističke edukativne točke za školske grupe u Punionici meda
➡️organizacija prve kostimirane šetnje purgerica i purgera na Križevačkom velikom spravišču uz promociju bilikuma
➡️Uvođenje Križevačkih štrukla kao obaveznog kutka na Spravišču i doprinos i zalaganje za Spravišče tradicionalnih obrta i rukotvorina, bez izlagača plastike
➡️Aktivno sudjelovanje u HRT-ovom projektu “Najljepši vrtovi Hrvatske”
➡️Partnerstvo u organizaciji Eko festivala i povezivanje sa TZ Travnik
➡️Partnerstvo u organizaciji Festivala folklora “Iz bakine škrinje”
➡️Višednevno obilježavanje Svjetskog dana turizma uz prvi Tradicijski kutak i uključenje svih lokalnih zajednica i Srednje škole Ivan Seljanec, smjer turizam
➡️Organizacija dvodnevnog Valentinova i Pozdrava jeseni uz mnoštvo programa
➡️Aktivno sudjelovanje u organizaciji svih gradskih manifestacija i događanja(Advent, Božićni sajam,Dani Marcela Kiepacha, Dan grada, Uskrs u Križevcima, Križevačko veliko spravišče, Beach party, Proščenje – sveti Marko Križevčanin, Pozdrav jeseni i mnogim drugim.
➡️svakodnevna promocija grada i podrška izložbama, programima, otvorenjima, koncertima, priredbama, sportskim natjecanjima, edukativnim programima, u organizaciji bilo institucija, bilo pojedinaca.
Vaše zadovoljstvo, na stotine lijepih poruka, pohvala i zahvala moja su najveća sreća i nagrada. Hvala i svakom DAK-ovom partneru, suradniku i podupiratelju, bez vas sve ovo ne bi bilo moguće.
A svima koji će na bilo koji način nastaviti graditi turizam Križevaca, želim zdravlje, sreću, podršku, entuzijazam i ostavljam tek sićušni djelić svojih ideja, želja i snova: pokrenuti ozbiljan projekt brendiranja, nastaviti razvoj turističkih programa postojeće Vinske ceste križevačkoga Prigorja(ruta 1 zapad je s velikim uspjehom realizirana, pokrenuto je brendiranje kleščeca, ostaje još promocija rute 2 Istok-Sjever i početak komercijalnih programa može započeti), izgradnja Vinskih podruma (već su obavljeni razgovori, razmatrani postojeći objekti, procjene ulaganja), Križevačka kuća tradicije (pored Štatuta).
Križevci prijatelj djece – projekt s lokalnim školama “Mali ambasadori Križevaca”, novo kostimirano vođenje u liku Novaka ili Kiepacha (osmišljen program i uloge), turistički vlakić (razmatrano u više navrata), otvorenje suvenirnice (već su započeti razgovori s lokalnim obrtnicima i razrađene razne ideje), Muzej Dragutina Novaka u “Munjari” s replikom aviona (započeti pregovori sa HEP-om i postignuti prvi dogovori), nastaviti razvoj vjerskog turizma – hodočasnički grad sv. Marka (kroz dvije godine proširen je program svetkovine bogatim sadržajima i dovođenjem hodočasnika), nastaviti razvoj vjerskog turizma – hodočašća sv. Šarbelu (kroz turističke programe organizirani su mnogobrojni posjeti katedrali kroz godinu, a time i predstavljanje relikvije te poticanje uspostave wc-a za hodočasnike, suvenirnice, ugostiteljskog objekta, parkinga, pješačke staze i prostora za hodočasnike), osmišljavanje jedinstvene turističke atrakcije, uspostavljanje parkinga za turističke autobuse, Dani jagoda – “Križevački jagodan” i festival sladoleda (već razrađen program s jagodarima, slastičarima, kreativcima, školama, glazbenicima, izlagačima…).
“Novo” Križevačko veliko spravišče (povorka šljivara sa Kalnika u Križevce…Kak je negdar bilo-prikaz sela i šljivara, prikaz grada i purgera… Ulica “Povratak u prošlost”, poznati Križevčanke i Križevčani u kostimima i ineterakciji s posjetiteljima, svatko u svom uređenom prigodnom okruženju…natjecanje ispijanje bilikuma…natjecanje najdužih štrukli…Kamp za učenike, vodeno sanjkalište uz Beach party, sanjkalište na vrećama na Adventu Ivek i Marta (prema Pjerovom istraživanju i romanu) – nova turistička lokacija sa ljubavnim lokotićima, ljubavnom klupicom iz priče i foto kutkom”, poručila je Gordana Kapor.





