Dok veliki broj mladih odlazi u svijet u potrazi za poslom, tvornica mladog inovatora Mate Rimca u Svetoj Nedelji mjesto je gdje poslovi dolaze sami.

Rimac automobili su u Svetoj Nedelji od samih početaka, kada je Rimac u svojoj garaži uz pomoć par ljudi slagao BMW E30. Kad je odlučio napraviti superautomobil, unajmio je veću halu i krenuo u ozbiljniju izradu,  a rezultat je bio Concept One, najbrži električni auto na svijetu.

Usprkos svim poteškoćama s kojima su se nosili u početku svog rada, svetonedeljska garaža danas je postala ime koje privlači kupce i investitore iz cijelog svijeta, a  u studenom ih je posjetila i delegacija Odbora za transport i turizam Europskog parlamenta.

Odbor u svojim stavovima i zakonskim prijedlozima snažno podržava razvoj i upotrebu električnih automobila, pa je posjet ovoj tvornici i razvojnom centru bio logičan odabir zadnjeg dana trodnevnog posjeta njegove delegacije Hrvatskoj.

“Električni automobili su nova stvar, pa sve učimo putem”, rekla je Monika Mikac, glasnogovornica tvrtke i vodič delegacije kroz tvornicu. Zato ne čudi da je prosjek godina zaposlenika, koje često zapošljavaju izravno s fakulteta, oko dvadeset i devet.

U posljednjih godinu dana njihov broj narastao je s dvadeset na sto zaposlenika. Tvrtka je dobitnik nagrade za najboljeg poslodavca u kategoriji srednjih tvrtki. Osim zaposlenika, tvornicom se šeću i njihovi psi, koji su dobrodošli na posao.

i psi

Tvornica ima kapacitet za izradu tri do četiri automobila godišnje, a proširenje planiraju za sljedeću godinu. Radeći automobile shvatili su da tehnologija koju u njima koriste može poslužiti i za druge stvari, pa su pod imenom Greyp bikes počeli izrađivati i električne bicikle.

Ovaj bicikl može dostići brzinu od 70 kilometara na sat i prijeći 120 kilometara bez pedaliranja. Pokreće ga otisak prstiju i povezan je s mobitelom. Izvozi se na pet kontinenata po cijeni od oko 8 tisuća eura.

bicikl

Javljaju im se i za izradu invalidskih kolica, vlakova, letjelica na električni pogon, autobusa. Neke projekte pod velom tajne rade za velike automobilske industrije. Između ostalog, eksperimentiraju i s razvojem automobila bez vozača.

Sve što izađe iz tvornice kao finalni produkt tamo je dizajnirano i izrađeno, što je rijetkost u automobilskoj industriji u kojoj je praksa kupovanje potrebnih dijelova od vanjskih suradnika.

Michael Cramer, predsjednik Odbora i zastupnik Zelenih u Europskom parlamentu, na zaključnoj konferenciji koja je održana u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture na kraju trodnevnog posjeta, rekao je kako je impresioniram onime što je vidio u Rimac automobilima i kako je sretan što su odlučili ostati u Hrvatskoj.

Dobivali su, naime, svakakve isplative ponude da presele svoju proizvodnju van Hrvatske. No usprkos nezahvalnoj poduzetničkoj klimi i pretjeranoj administraciji i birokraciji s kojom su se susretali,  Rimac automobili ostali su u Sv. Nedelji.

“Počeci su bili dosta teški”, potvrdila je Mikac, koja je u Rimac automobilima od početaka, kada je i ona pomagala u sklapanju dijelova automobila.

Danas su problemi ove firme, čiji vlasnik ima samo dvadeset i sedam godina, iza njih, a Hrvatska je dobila svoje mjesto na karti svijeta automobilske industrije.

Europska unija također je prepoznala vrijednost njihovog rada, pa Rimac automobili realizira više projekata sufinanciranih iz europskih fondova. Pomoću bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj tvornica Rimac automobili provela je projekt „Povećanje konkurentnosti kroz optimizaciju razvojno-proizvodnih i poslovnih procesa – Rimac Automobili“. “Provodimo i projekt „Jačanje tržišne pozicije inovativnih visoko tehnoloških proizvoda tvrtke RA ulaganjem u ljudske potencijale“ iz Europskog socijalnog fonda i SME Instrumenta, posebnog programa Europske unije namijenjenog visoko inovativnim malim i srednjim poduzetnicima za prvu fazu razvoja”, istaknuo je Miroslav Zrnčević, koordinator za marketing tvrtke Rimac automobili.

auto

Delegacija Odbora za promet i turizam Europskog parlamenta je na prijedlog hrvatskog zastupnika u Europskom parlamentu Davora Škrleca (Orah) početkom studenog obišla nekoliko infrastrukturnih projekata i turističkih lokacija u Hrvatskoj. Svrha posjeta Odbora, sunadležnog za donošenje europske legislative u području prometa i turizma,  uključivala je međusobnu razmjenu informacija, iskustva, upoznavanje s radom uključenih institucija i organizacija, sa ciljem kvalitetnije pripreme buduće legislative, zakonskih rješenja i strateških smjernica na korist europskih regija i podregija kao generatora gospodarskog razvoja.

prigorski.hr/euHina/fah