U Đurđevcu je danas potpisan ugovor o rekonstrukciji i dogradnji zgrade suda. Provedenim postupkom javne nabave odabran je najpovoljniji ponuditelj – tvrtka Bistra, a vrijednost radova je 1.295.355, 14 eura. Rok za izvođenje radova je 12 mjeseci.
Gradonačelnik Đurđevca Hrvoje Janči istaknuo je važnost projekta za lokalnu zajednicu.
– Sukladno sporazumu koji je potpisan između Grada, Ministarstva pravosuđa i digitalne transformacije te Državne geodetske uprave, Grad Đurđevac bio je zadužen za tehnički dio ovog projekta. Grad sufinancira projekt s 10 posto, dok su 90 posto podijelili Ministarstvo i Državna geodetska uprava sukladno postocima koje koriste u ovoj zgradi. Potreba postoji, ovdje su objedinjene tri službe – sud, gruntovnica i katastar. Cilj nam je povećavati dostupnost građanima i objedinjavati slične službe kako bi na jednom mjestu mogli riješiti sve potrebe.
Realizacijom projekta osigurat će se da sve službe imaju adekvatne prostore i kontinuitet rada. Projekt je bitan i u smislu uređenja ovog dijela grada, pred završetkom je zgrada komunalnih tvrtki, napravljen je projekt uređenja zgrade FINE za potrebe glazbene škole te će se cijeli ovaj prostor grada osvježiti. Vjerujem da ćemo do kraja iduće godine imati nove funkcionalne prostore – rekao je Janči te zahvalio Željku Lackoviću na inicijativi i ostalima na pomoći oko ovog projekta.
Predsjednica Općinskog suda u Koprivnici Marija Grgešić također je zahvalila svima na doprinosu.
– Stalna služba u Đurđevcu kao organizacijska cjelina Općinskog suda u Koprivnici počela je raditi 1. rujna 2018. godine. Ovdje je zaposleno 25 osoba te imamo prekršajni, građanski i zemljišno-knjižni odjel. Realiziramo ono što je bila moja ideja 2018. godine. Uloženo je puno truda, a Grad nas je uvijek pratio i pomogao u idejama, čak i u opremanju sadašnjeg prostora koji je pet godina bio zatvoren. Pružamo usluge građanima Đurđevca te ostalih 7 općina i dosad imamo 3300 zemljišno-knjižnih predmeta što govori koliko je Stalna služba važna. Odradili smo više od 9 tisuća zemljišno-knjižnih izvadaka te imamo od 800 do 900 prekršajnih predmeta godišnje. Sve to bitno je za kvalitetu života građana koji ne moraju putovati izvan grada. Imamo dobre statističke rezultate i trebamo dobre uvjete za rad, a ovaj projekt riješit će problem nedostatka prostora – rekla je Grgešić.
Predstavnik izvođača radova, direktor Bistre Krešimir Habijanec predstavio je tehničke detalje projekta.
– Na istočnom pročelju zgrade primijećena je dijagonalna pukotina koja je posljedica potresa. Zgrada se mora statički ojačati. Na zapadnom dijelu napravit će se lift, dobit ćemo 340 novih kvadrata neto površine koja će se koristiti kao sudnice, sanitarni čvorovi ili slično. Uklonit će se staro krovište sa salonit pločama, diže se etaža i postavlja se novo krovište. Oko cijele zgrade će se kompletno napraviti novi temelji, vertikalno će se složiti čelična konstrukcija, a kosi krov pokriti s panelom. S vanjske strane će doći fasada mineralne vune debljine 12 centimetara završno obojana u silikatnu žbuku – rekao je Habijanec.
Direktor poduzeća STUDIO HM koje obavlja stručni nadzor Miroslav Hodić istaknuo je zahtjevnost projekta.
– Zahtjevno je jer će sud i katastar raditi u zgradi za vrijeme radova. Zgrada je izgrađena 60-ih godina i bit će potresno ojačana, a zadnja etaža će biti oslonjena na novu čeličnu konstrukciju koja će povezati cijelu zgradu i ojačati je s vanjske strane. Temelji su popucali na nekoliko mjesta pa će biti napravljeni novi. Zgradu više radimo izvana nego iznutra kako bi se omogućilo njezino korištenje za vrijeme radova – rekao je Hodić.
Saborski zastupnik i predsjednik Gradskog vijeća Grada Đurđevca Željko Lacković rekao je kako se zgradi vraćaju sve uloge koje je imala ranijih dana.
– Znamo da je tu bio samo sud, sada su tu i prekršajni sud i katastar te radni uvjeti nisu bili zadovoljavajući. Cilj je bio zadržati sve službe unutar zgrade te pritom stvoriti nove uvjete. Pravosuđe ima svoje zadatke, ovdje postoji velik broj predmeta koji se obavljaju uz puno manje troškove. Smanjeni su i troškovi policije koja sudjeluje u radu prekršajnog suda. Ovim jednim cjelovitim rješenjem steći ćemo uvjete da svi građani, uključujući i one s invaliditetom s obzirom na izgradnju lifta, mogu koristiti usluge svih službi – rekao je Lacković i zahvalio partnerima na sufinanciranju.






































