U organizaciji Udruge trgovine i logistike održan je prvi kongres pod nazivom „Koja je budućnost trgovine i logistike?“.
Brojni pritisci poput zabrane rada nedjeljom, nedostataka radne snage, (ne)povoljne mikro i makroekonomske klime, opadanja kupovne moći potrošača, rastuće inflacije, rasta cijena energenata i još mnogo drugih faktora negativno utječu na sektor pa je upravo ovaj kongres iznio brojne odgovore na pitanje: što nam slijedi u budućnosti?
Predsjednik Udruge trgovine i logistike, Denis Čupić, naglasio je kako su trgovina i logistika zajedno značajan industrijski segment, a ujedno i iznimno bitna grana gospodarstva koja je s jedne strane konstantno izložena nizu kritika, a s druge strane uvijek je najveći sektorski poslodavac.
„ Trgovina i logistika su jedan je od najbitnijih sektora u društvu jer bez njih, nažalost, danas nema hrane, a ako nema hrane, nema ni života. Činjenica je da je svima nama u interesu imati očuvanu kupovnu moć, imati očuvan sektor i stabilnost, da je i državi vrlo bitno očuvati nas kao sektor jer, s jedne strane jer smo veliki poslodavac, a s druge strane jer smo veliki generator punjenja proračuna koji se predominantno puni iz PDV-a – istaknuo je Čupić.
Kako bi dali odgovore na trenutnu situaciju ali i pružili bolji uvid u budućnost na kongresu su sudjelovali ključni predstavnici sektora ali i državnih institucija koji su održali stručne panele s naglaskom na bitna pitanja i izazove s kojima se sektor trgovine i logistike susreće.
Na kongresu je aktivno sudjelovala i Ana Babić, dopredsjednica Udruge trgovine i logistike koja je poručila: „ Nadamo se da ćemo ovim kongresom, kao i prošlogodišnjom konferencijom, pokrenuti dijalog između institucija i trgovaca, da ćemo ukazati na nešto što traje desetljećima – tretiranje trgovaca kao negativaca, dok s druge strane trgovci čine 20 posto BDP-a, te gotovo 15 posto zaposlenih u privatnom sektoru.”
Na aktualno pitanje zamrznutih cijena Stjepan Roglić, Član savjeta Udruge trgovine i logistike pojasnio je detaljnije:“ Dobavljači su ti koji imaju svoj prostor, slično kao i maloprodaja, a s druge strane proizvođači, ako ne mogu dobiti cijenu koju su planirali, oni mogu samo ograničeno vrijeme isporučivati po sniženoj cijeni. Općenito, državna ili zakonska regulativa djelomično može korigirati nabavnu cijenu, međutim dugoročno to sigurno ne može donijeti do učinka koji smo svi zamislili“.
Kongres trgovine i logistike obuhvatio je aktualne teme kao što su: mikro i makroekonomska analiza sektora trgovine, zakonska (pre)reguliranost trgovine i kako je unaprijediti, tržište rada, e-commerce, izazovi industrije logistike, kako biti drugačiji od onih koji žele biti drugačiji…