U društvu Erasmus+ timova iz Grčke, Italije, Njemačke i Španjolske pet učenica OŠ Sveti Petar Orehovec posjetilo je Europski parlament u Bruxellesu gdje su razgovarale sa zastupnikom Toninom Piculom, javljaju iz te škole.
U glavnom gradu Belgije orehovečke učenice boravile su od 27. do 29. travnja, a dva dana prije posjete središtu europske demokracije boravile su u Njemačkoj. Tamo su ih ugostili učenici škole Gemeinschaftsschule iz grada Sachsenheima.
Ta njemačka škola partner je OŠ Sveti Petar Orehovec u Erasmus+ projektu “Misli održivo” dok sa školama iz Grčke, Italije i Španjolske surađuju kroz istoimeni eTwinning projekt. U Sachsenheimu su se timovi međusobno upoznali i predstavili održive aktivnosti koje su provodili u svojim školama tijekom ove školske godine.
U školi njemačkih domaćina upriličen je i razgovor s Holgerom Albrichom, gradonačelnikom Sachsenheima i Tayfun Tokom, zastupnikom Zelene stranke u Njemačkom parlamentu. Svi Erasmus+ timovi razgledali su zajedno i obližnji grad Stuttgart. Poseban doživljaj bila je posjeta Muzeju Mercedesa gdje su nastale brojne fotografije uz atraktivne modele Mercedesa iz različitih razdoblja.
Sa zastupnikom Toninom Piculom snimili razgovor za podcast Erasmus projekta “Misli održivo”
Druženja Erasmus+ timova od srijede su nastavljena u Bruxellesu gdje je im je glavni zadatak bio razgovarati s nekim od zastupnika svoje zemlje u EU parlamentu. Hrvatski tim dogovorio je razgovor s zastupnikom Toninom Piculom. Razgovor je trajao više od 40 minuta, a za to vrijeme učenice su mu postavile niz pitanja o održivosti i funkcioniranju EU. Od njegovih odgovora učenice će uskoro pripremiti kratki radijski prilog za zajednički podcast projekta “Misli održivo”, a za ovaj članak izdvajamo odgovor zastupnika Picule o programu Erasmus+.
– Mislim da je program Erasmus+ jedan od najvećih postignuća unutar EU. To je investicija u mlade ljude, ulaganje u obrazovanje, u vlastite građane koji će danas sutra odlučivati o važnim stvarima u EU. Posebno je važno što Erasmus+ omogućava da u završnoj fazi obrazovanja mladi mogu otići studirati u bilo koju zemlju unutar EU i to pod istim uvjetima kao i domaći studenti – rekao je zastupnik Picula, dometnuvši da to mlade čini konkurentnim na tržištu rada EU.
Zaustavite rat u Ukrajini
U zgradi EU parlamenta Erasmus+ timovi boravili su i prilikom posjeta EU Parlamentariju gdje se na interaktivni način može doznati kako funkcionira Parlament, tko su zastupnici u parlamentu, kako se donosi zakonodavstvo i koje su posljednje važne odluke iz EU parlamenta.
Na interaktivnim pločama u Parlamentariju posjetitelji mogu napisati svoje poruke, a orehovečke učenice odlučile su napisati poruku da žele da se završi rat u Ukrajini. Mnoštvo činjenica o nastanku EU, inicijatorima osnivanja EU, zajedničkom tržištu, ostalim institucijama EU učenici su doznali prilikom posjete Kući europske povijesti. Taj muzej prostire se na čak 6 katova i nalazi se blizu zgrade EU parlamenta.
Dok su zgradu EU parlamenta Erasmus+ timovi posjetili dva puta, prolazeći pri tom svaki puta postupak pregleda kao na aerodromu, zgradu EU komisije i ostale važne institucije EU vidjeli su samo izvana u organiziranom razgledanju grada s Michaelom Krumbom. On u EU parlamentu radi kao predstavnik njemačke pokrajine Baden-Württemberg i bavi se obrazovanjem. Krumb je učenicima između ostalog rekao kako u EU parlamentu i drugim institucijama EU u Bruxellesu radi oko 50.000 ljudi.
– No, zbog interesa za EU teme u Bruxellesu se nalaze i predstavništva brojnih tvrtki te različitih nevladinih udruga. S njima se broj ljudi koji se u Bruxellesu nalaze zbog EU politike penje na oko 120.000 tisuća – istaknuo je Krumb.
Suradnja škola iz pet zemalja ne završava nakon posjete europskim institucijama jer predstoji još izrada podcasta, a partneri su već dogovorili i nastavak suradnje iduće školske godine. Nova zajednička tema bit će ljudska prava.