Na 18. sjednici Gradskog vijeća Grada Križevaca povela se rasprava o godišnjem financijskom izvješću Komunalnog poduzeća Križevci.
Prvi se u raspravu uključio vijećnik Marijan Vuković (HSS) istaknuvši kako je dobro što se u Križevcima više ne odlaže azbest.
Nezavisna vijećnica Mihaela Kemenović pohvalila je ostvareni dobitak Komunalnog poduzeća na zelenilu i groblju. -Kod djelatnosti parkova u 2018. godini ostvaren je minus od 318 tisuća kuna. Dobit na jedinici čistoča se kontinuirano smanjuje i javna rasvjeta je u minusu. Što znače ostali rashodi za upravu u iznosu od 133 tisuće kuna?- upitala je vijećnica.
Vijećnik Denis Maksić (HDS) kazao je kako brojke ne stoje iza stvarnosti koja se događa po ulicama i mjestima. – Otpad je tijekom ljeta dugo stajao i osjetio se smrad. Vidjeli su se crvi u kanti. Košnja trave po gradskim prostorima je bila neredovita i zapuštena i to je bilo ružno za vidjeti. Ne znam je li to uvjetovano s novim zapošljavanjima. Trebali bi vidjeti koje osobe su zaposlene i na kojim mjestima rade – kazao je Maksić.
Vijećnik Ivan Majdak (SDP) je napomenuo kako je u 2018. godini bila planirana nabava prikolice za traktor, stroja za spuštanje lijesa, kolica za prijevoz pokojnika i samoposlužni aparat za prodaju lampiona i od toga u prošloj godini nije realizirano ništa. Znam da ima jedan samoposlužni aparat za prodaju na groblju. Je li to nabavljeno iz nekih drugih izvora, a da nije u izvješću navedeno?- upitao je Majdak i dodao kako je radio analizu plaća.
-Radio sam analizu i plaća radnika na groblju bi trebala biti 3.473, 00 kn. Komunalno poduzeće ne treba ostvarivati dobit i treba biti servis građanima i radnicima. Mora osigurati osnovne uvjete za život i pristojnu plaću. Ima li u 2019. godini planiranih sredstava za povećanje plaća, ako nema, zanima me koja je prosječna plaća radnika po jedinicama i stručnim spremama – kazao je vijećnik.
Vijećnik Hrvoje Gužvinec (MREŽA) osvrnuo se na financijske pokazatelje Komunalnog poduzeća. – Imate 2 milijuna i 765 tisuća kuna potraživanja iz 2018. godine. O čemu se radi?- upitao je vijećnik direktora.
Direktor Komunalnog poduzeća Martin Kozjak rekao je kako se dogodio nesrazmjer kod parkova i groblja. -Radna jedinica zelenilo i groblje je raščlanjena na parkove i groblja, ali radnici koji rade u parkovima ne rade na groblju i obrnuto.
Loše je da rukovoditeljica radne jedinice nije dobro rasporedila troškove da budu jednaki. Dobit čistoče pada jer je u 2018. godini bilo ulaganja u novi sustav gospodarenja otpadom, a nije se krenulo s naplatom. Dobit pada i zbog jednog paradoksa. Povećava se količina recikliranog otpada i broj ljudi koji to sortiraju, a plasman toga na tržište je takav da smo sretni da to damo besplatno, odnosno da za to ne moramo platiti – rekao je Kozjak i osvrnuo se na minus javne rasvjete.
– Imamo dva zaposlena, a prihodi ljudi ovise o tome koliko se poslova odradi. Teži se boljim i energetski učinkovitijim rasvjetnim tijelima i problem postoji, a djelatnici odrađuju i neke druge poslove.
Ostali rashodi uprave se odnose na otpremninu bivšem direktoru kad je otišao iz firme, a imali smo problem oko odvoza otpada. Ljudi su imali problem kad se uveo novi režim i kante su vađene krivo. Od stambenih zgrada je bio predviđen odvoz svaka dva tjedna, a u trenutku kad smo vidjeli problem odvoz se vršio jednom tjedno, a čak se ponekad otpad odvozi i dva puta tjedno.
Nije bio poštivan kalendar odvoza. Crvi se javljaju iz jednog razloga i to u trenutku kad se događa loše sortiranje. Crvi se javljaju kad unutra dođe hrana i meso. Svjesni smo da je početak i jedan od razloga je da ljudi ne odvajaju dobro- kazao je Kozjak i napomenuo kako je bilo problema s košnjom trave zbog učestalog kišnog vremena.
-Kiša pogoduje vegetaciji i bilo je problema, ali ne zbog nemara Komunalnog poduzeća. Kad su uvjeti bili pogodni radilo se prekovremeno i vikendom. Sljedeće godine planiramo nabaviti lagane kosilice koji kose veću širinu od metra kako bi ljudi bili unutra pod krovom i da dio posla ipak mogu odraditi unatoč kiši- kazao je Kozjak i dodao kako je do novih zapošljavanja došlo u sektoru gdje se javljala potreba. Većina zapošljavanja je bila sezonska- poručio je.
Kozjak je dodao kako su potrebni strojevi, samoposlužni aparati i prikolica došli u ovoj godini, a bilo je i popravaka pa se nije nabavljalo novo. -Običan radnik ima 4-4.500,00 kuna bruto, a u sljedećoj godini povećanje plaća nije predviđeno – zaključio je Kozjak dodavši kako imaju potraživanja od ljudi koji ne plaćaju usluge Komualnom poduzeću.
prigorski.hr












