Vladajuća većina u Gradskom vijeću Grada Križevaca večeras je potvrdila da će sljedeće godine u centru Križevaca zaživjeti dvosmjerni promet.
Gradonačelnik Katanović rekao je kako je osobno za to da u jednom trenutku centar Križevaca bude u potpunosti zatvoren za promet. -Osobno sam za to da se organizora jedan dio grada koji će biti zatvoren za promet, ali prije treba osigurati alternativne prometne pravce.
Imali smo eksperiment za koji su trebali postojati alternativni prometni pravci. Postojala je opasnost da se treba vratiti 318 tisuća eura. Krenuli smo u izradu novog prometnog elaborata, cilj prometnog rješenja ja da probamo sve zadovoljiti – pješačko-biciklističke staze i dvosmjerni promet. Ovaj elaborat je kompromisno rješenje koje bi trebalo sve zadovoljiti – rekao je Katanović i dodao kako su za elaborat dobili sve potrebne suglasnosti.
Vijećnik Marko Katanović (SDP) rekao je kako su gabariti osobnih vozila sve veći. -Nedostaje izvješće o provedenom javnom savjetovanju. Tu je prekršen Zakon o pravu na pristup informacijama. Nacrt odluke koji je bio na javnom savjetovanju se uvelike razlikuje od prijedloga odluke. Maknuli ste četiri odredbe oko uređenja prometa. Odluke se donose nepripremljneo i aljkavo – rekao je Katanović.
Nezavisni vijećnik Hrvoje Seleš kazao je kako su vijećnici prije jedan dan dobili dio elaborata. -Ovo nije elaborat, već su ovo samo skice. Zašto vijećnici nemaju cijeli elaborat, mene interesira što se sve mijenja? U elaboratu bi trebao biti proračun rizika i stupanj sigurnosti za vozače, bicikliste i pješake. Trebalo bi biti rješenje za zaustavljanje dostavnih vozila i proračun o buci i o emisijama CO2. Sad će se povećati buka i zagađenje u centru gradu, trebalo je napraviti izračun – rekao je Seleš i dodao kako je sve napravljeno na brzinu.
-Rekli ste da imate suglasnost od Fonda za zaštitu okoliša. zašto nema te suglasnoti? Uvođenje dvosmjernog prometa narušit će sigurnost za pješake, bicikliste i vozače romobila. Od uvođenja jednosmjernog prometa nije se dogodila niti jedna prometna nesreća – zaključio je Seleš.
Nezavisni vijećnik Miroslav Stručić kazao je kako je bilo puno problema i pritužbi zbog jednosmjernog prometa. -Tko vozi 120 km/h za njega je rješenje Bjelovar. Mislim da je ovo rješenje dobra stvar, bilo je tu dosta nezadovoljnih vlasnika lokala koji su tvrdili da im se smanjio promet. Čudno mi je da će radovi koštati 30 tisuća eura – rekao je Stručić.
Tomislav Katanović dodao je kako je elaborat radio ovlašteni projektant. -Vjerujem da institucije znaju što rade i da na elaborat koji nije siguran ne bi davale pozitivno mišljenje. Sad se sigurnost povećava jer se može obići kamion i gradski autobus – rekao je.
Marko Katanović dodao je kako je nemoguće da će se sigurnost prometa povećati sužavanjem prometnih traka. -Nisam protiv ovog rješenja niti rješenje koje je uvedeno, ali ne možemo gurati u profil prometnice sve i svašta – poručio je.
Hrvoje Seleš je napomenuo kako su i dosadašnji elaborat odobrile institucije. – U gradu je najbitnija sigurnost u prometu i dosadašnjim rješenjem nije bilo prometnih nesreća – istaknuo je.






