Centar 112 u Koprivnici lani primio više od 30.000 poziva; čak 2000 vezane uz Covid-19

11. veljače 2021. Autor: prigorski.hr Sjeverozapadno Centar 112 u Koprivnici lani primio više od 30.000 poziva; čak 2000 vezane uz Covid-19


Župan Darko Koren danas je u prostorijama Županijske uprave održao prijem za predstavnike Službe civilne zaštite Koprivnica i načelnika Policijske uprave Koprivničko-križevačke Miroslava Puža, povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112.

Uz župana, prijemu su prisustvovali pročelnica Službe ureda župana i zamjenica načelnika županijskog Stožera civilne zaštite Melita Ivančić te referent za poslove zaštite i spašavanja Krešimir Škvorc, kao i voditelj Službe civilne zaštite Koprivnica Miroslav Blažotić, voditelj Županijskog Centra 112 Koprivnica Roman Sabol te viša tehničarka civilne zaštite Anita Nestić.

U uvodnom obraćanju, župan je istaknuo kako je protekla godina bila iznimno složena i zahtjevna po pitanju djelovanja u kriznim situacijama, u čemu je došla do izražaja važna uloga sustava zaštite i spašavanja.

„Danas obilježavamo Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji je u Hrvatskoj uveden 2005. godine, od kada je zaprimljeno impresivnih 30 milijuna poziva, a taj podatak dovoljno govori o tome koliko je to važan alat s mnogostrukim zadaćama i koristima. Vi ste centralno mjesto koordinacije i prikupljanja prvih informacija s terena o kojima ovisi rješavanje problema, a posljednjih smo godina mnogo učinili u smislu opremanja, edukacije djelatnika i poboljšanja komunikacije. Zadovoljstvo mi je što je na razini naše županije uspostavljen cjelovit sustav koji može učinkovito, pravovremeno i uspješno odgovoriti na sve krizne situacije“, kazao je župan, uz čestitke povodom obilježavanja Dana broja 112 i želje za nastavkom dobre i konstruktivne suradnje.

Služba civilne zaštite 112 djeluje u sklopu Područnog ureda civilne zaštite Varaždin, koji se nalazi u sastavu Ravnateljstva civilne zaštite i Ministarstva unutarnjih poslova. Uime Službe obratio se voditelj Miroslav Blažotić koji je županu zahvalio na prijemu, dodavši kako se ove godine obilježava 30 godina od korištenja broja 112 u Europskoj uniji. Prošle su godine na razini države imali preko 1,5 milijuna poziva, od čega 1,2 milijuna namjenskih, dok je primjetno sve manje zlonamjernih poziva.

„Možemo reći kako građani prepoznaju i koriste broj 112, a u ožujku prošle godine formiran je i broj 113 vezan uz upite za koronavirus, koji je zaprimio preko 700 tisuća poziva. Zahvaljujem Županiji na izuzetno dobroj suradnji, kako s nama, tako i sa svim žurnim službama, a to se posebno odnosi na suradnju kroz Stožer civilne zaštite s kojim smo održali preko 100 sjednica. Svakodnevno komuniciramo sa svim operativnim snagama, a sljedeći nam je zadatak nadograditi tehničku podršku kako bi bili još učinkovitiji u poslu koji obavljamo“, napomenuo je voditelj Blažotić.

Voditelj Županijskog Centra 112 Roman Sabol predstavio je rad Centra, uz zahvale na dugogodišnjem obilježavanju Dana broja 112, što nije slučaj u svim sredinama. Izvanredne situacije uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19 i potresima značajno su utjecale na povećanje aktivnosti u sustavu civilne zaštite i hitnih službi, a Centar je prošle godine zaprimio više od 30.000 poziva te oko 2000 poziva vezanih uz COVID-19.

Čestitke je uputio i načelnik Policijske uprave Koprivničko-križevačke Miroslav Puž, dodavši:

„Ugroze koje smo spominjali stavile su sve službe na veliku kušnju i vjerujemo da smo iz toga mnogo naučili. Osnova sustava su ljudi, svi smo tu radi građana, i nadam se da ćemo i nadalje ovako uspješno surađivati. Naučili smo da su dobra komunikacija i pravodobna informacija od presudne važnosti u kriznim situacijama te da efikasnije djelujemo u sinergiji. Zahvaljujem županu i Županiji na podršci u svim aktivnostima.“

Sustav 112 u Hrvatskoj čini dvadeset županijskih centara 112 koji djeluju 365 dana u godini, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, a prema potrebi aktiviraju i druge operativne snage sustava civilne zaštite. Građani ili strani državljani mogu im uputiti dojave o ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša, neovisno o teritorijalnoj i strukovnoj nadležnosti hitnih službi, i to putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Facebook Comments