Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj u ponedjeljak je najavio kako investitori i komunalne tvrtke u Varaždinu nakon izvođenja radova više neće ostavljati devastirane prometnice kao što je to bio slučaj do sada.

Kako je pojasnio Hini, riječ je o problemu na području cijelog Grada budući da, kako kaže, HEP, telekom operateri, Varkom i Termoplin rade uzdužne prekope po ulicama te ih potom saniraju u širini od 60 centimetara.

Čelnik Varaždina naglasio je kako toga više neće biti jer su izmjenama i dopunama Odluke o komunalnom redu, koje su od ponedjeljka pa sve do 18. lipnja u javnom savjetovanju, predviđena nova pravila kod izvođenja radova i obnavljanja ulica.

Bosilj je Hini objasnio kako svaki investitor na području Grada za izvođenje radova mora tražiti suglasnost od gradskog Odjela za komunalne djelatnosti. Dosad su se te suglasnosti, rekao je Bosilj, izdavale na način da investitor ima najmanji trošak, a Gradu su nakon toga ostajale devastirane prometnice.

„Dakle, ako netko ide prekopavati, obnavljati svoju mrežu, bilo HEP, bilo Termoplin, bilo vodovod i kanalizacija, bilo teleoperateri, preko čestice koja je cesta u vlasništvu Grada Varaždina, ako je ta cesta obnavljana zadnjih sedam godina, morat će se obnoviti u cijeloj širini kolničkog traka. Ako je obnovljena u periodu od prije 7 do 20 godina, onda će se morati obnoviti cijeli kolnički trak od središnje osi prema pločniku. Ako se rade poprečni prekopi, koji su najveći problem u Gradu Varaždinu kad rade te priključke gdje imamo ili uleknuća ili izdignute ležeće policajce, morat će se asfaltirati 10 metara od osi prekopa”, rekao je Bosilj.

Dodao je to znači da će se investitorima povećati troškovi, ali i da je to jedini način za rješavanje ovog problema budući da se najveći broj pritužbi građana odnosi na stanje prometnica.

„Neki govore da je to zbog sigurnosti njihovih instalacija, ali s druge strane imamo sigurnost prometa. Kad sam vidio na što nam liče ulice u kvartu iza groblja… Na primjer Krste Hegedušića je obnavljana prije pet godina, a sada je toliko devastirana da je to katastrofa”, poručio je Bosilj.

Pojasnio je kako se Grad Varaždin na izmjene i dopune ove odluke odlučio zbog toga što ne može dozvoliti da tvrtke ostvaruju višak profita, a nakon toga njima ostavljaju rasturene ceste. Na pitanje povlači li ova odluka za sobom i kazne, Bosilj je kazao kako će biti i kazni, odnosno kako će, u slučaju da investitori ne ispoštuju te uvjete, na teren izaći komunalni redari i građevinske inspekcije te da neće dalje moći raditi.

„Grad nije odgovoran za trenutno stanje na ulicama, odgovoran je jer je investitorima davao takve dozvole, a sada ih više neće biti. Radit ćemo i izmjenu odluke o zelenim površinama gdje će se isto tako sva devastacija zelenih površina od strane organizatora evenata vrlo jednostavno naplatiti i zelene površine će se isto tako morati vratiti u prvobitno stanje”, najavio je Bosilj.