Spajanje Bjelovara i Koprivnice brzom cestom sa Zagrebom višedesetljetni je san stanovnika dviju županija, no dok se radovi na “podravskom ipsilonom” odvijaju, ostaje upitno kada će Koprivnica biti spojena s glavnim gradom novom prometnicom.

Nedavno je na varaždinskom panelu na kojem se raspravljalo o gradnji cestovne infrastrukture, koprivničko-križevački župan Darko Koren buduću brzu cestu prema Koprivnici nazvao “prometnicom zvanom čežnja”.

Nije bez razloga tako okvalificirao taj infrastrukturni projekt, jer je on više puta najavljivan pa otkazivan.

Trenutno se gradi cesta od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog koja će biti duga 7,5 kilometara. Taj početak radova nije prošao bez problema, jer nakon što je izvođač radova Kamgrad uveden u posao, na gradilištu se više mjeseci nije ništa događalo. Razlog je bio što su u međuvremenu porasle cijene materijala i rada, pa je tvrtka tražila aneks ugovora koji bi uzeo u obzir novonastalu situaciju.

Naposljetku su Hrvatske ceste i Kamgrad pronašle zajednički jezik i sada su na trasi teški strojevi.

Kako su Hinu izvijestili iz Hrvatskih cesta, radovi na izgradnji državne ceste Križevci – Kloštar Vojakovački izvode se u skladu s planom. Ugovorni rok za njihov završetak je 17. veljače 2026. godine.

Trenutno se gradi nasip čija je izvedba dosegla 70 posto radova, a provode se i poslovi vezani za unutarnju i vanjsku odvodnju. Priprema se i probna dionica za postavljanje bitumeniziranog nosivog sloja.

Što se tiče objekata na spomenutoj dionici, a to su tri putna prijelaza-nadvožnjaka, dva mosta, po jedan podvožnjak i nadvožnjak preko pruge, radovi se intenzivno odvijaju na donjem ustroju. U pripremi je izrada gornjih ustroja objekata, odnosno podizvođač u Italiji započinje izgradnju čelične konstrukcije nadvožnjaka HŽ 2. Riječ je o najvećem objektu na cjelokupnoj dionici, otprilike teškom tisuću tona.

Problematična gradnja ceste

No, stanovnike Koprivničko-križevačke županije brine nastavak gradnje brze ceste od Kloštra Vojakovačkog prema Koprivnici. Naime, pri uvođenju radova Kamgrada na dionici Križevci – Kloštar Vojakovački, a bilo je to u listopadu 2022. godine, ministar prometa Oleg Butković je najavio da će se, čim se ta dionica privede kraju, nastaviti radovi prema središtu županije. Danas malo tko od stanovnika županije vjeruje da će ta najava biti ispunjena, jer još nije započeo ni otkup zemljišta na budućoj trasi.

Za dionicu od Kloštra Vojakovačkog do Koprivnice izrađeno je idejno rješenje i studija utjecaja na okoliš na temelju koje je ishođeno rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš. Izrađeni su idejni projekti te je 5. lipnja ove godine u Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine predan zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole, za koju je postupak u tijeku, izvijestili su iz Hrvatskih cesta.

Što se pak tiče gradnje brze ceste od Farkaševca prema Bjelovaru, Iz Hrvatskih cesta kažu da se gradnja lijevog kolnika odvija sukladno važećem dinamičkom planu s krajnjim rokom završetka do 11. svibnja 2026. godine.

Na radovima trenutno nema kašnjenja.