Prošle subote u Buzetu je u sklopu “Signum Max formula driver – Memorijal Mladen Žulić i Moreno Komar” prvenstva, dan prije održavanja jedne od najpopularnijih auto utrka u regiji na najpoznatijoj hrvatskoj brdskoj stazi, u organizaciji AK Buzet autosport, po prvi puta u hrvatskoj održano i natjecanje Gymkhana.

Točnije, zbog nedostatka lokacije sa dovoljnim brojem kvadrata, službeni naziv je glasio “Mini gymkhana”, a održala se u dvije kategorije, onoj za vozila sa zadnjim pogonom i vozila sa prednjim pogonom. Prva hrvatska Gymkhana, naravno, nije mogla proći bez nastupa Križevčanina Marka “Croatian crusher” Palijana, koji osim višestrukog naslova prvaka Hrvatske u OSV vožnjama, protekle četiri godine nastupa na svjetskom finalu Gymkhana grid uz odlične rezultate (dva četvrta mjesta te dva puta u top 16 vozača iz cijelog svijeta).

Nastupom u Buzetu publici je najavio i svoj peti nastup zaredom na svjetskom finalu, 7. rujna ove godine u glavnom gradu Poljske, Varšavi. Palijan je u Buzetu nastupio u svojoj Toyoti AE86 i premda je konkurencija pokazala umješnu vožnju, očekivano nije izgubio niti jednu vožnju i postao je ukupni pobjednik buzetske mini gymkhane. Ukupni pobjednik, jer osim pobjede u finalu kategorije vozila sa zadnjim pogonom, vozilo se i superfinale između pobjednika obje kategorije, zadnji pogon protiv prednjeg pogona.

Uz Palijana, mini gymkhanu je vozio i njegov spotter i mehaničar, Koprivničanac Marko Šafar sa svojim BMW-om E30 M3 replica koji, nažalost, nije prošao prvi krug natjecanja, što je u jednu ruku i očekivano. Naime, Šafarov BMW je automobil kojeg Palijan vozi na svjetskom finalu te je u fazi priprema za Poljsku, na automobilu je novi prijenos i mjenjačka kutija, pa osim što je omjer prijenosa na automobilu podešen za bržu i dužu stazu, ovo natjecanje i show vožnja koju je Šafar odradio na stazi u Buzetu poslužili su kao testiranje koje je pokazalo svoje prednosti i mane prije puta u Varšavu.

S obzirom da je ovo bilo prvi puta da se kod nas organiziralo ovo natjecanje i da su staze bile manjih gabarita nego je to uobičajeno, odaziv vozača na utrku bio je i više nego dobar.

– Kiša koja je počela padati za vrijeme finala i superfinala pokvarila je vrijeme, ali ne i odličnu atmosferu koju su nam priredili brojni posjetitelji, vozači i organizatori – izjavio je Marko Palijan.

mn/prigorski.hr