“Digital Media: The Classroom of the Future” naziv je tečaja na kojem je u Valenciji, u sklopu KA121 Erasmus+ projekta “Rights now!”, sudjelovala Gordana Ščetar, stručna suradnica pedagoginja Osnovne škole Sveti Petar Orehovec, javljaju iz te škole.

Polaznici tečaja iz Češke, Njemačke, Slovenije, Mađarske, Belgije i Hrvatske, upoznali su razvojne izazove za učenike u digitalnom dobu, prijetnje digitalne tehnologije, ulogu tehnologije i društvenih medija u izgradnji društvenih odnosa i učenja, naučili koristiti društvene medije u učionici kako bi povećali zalaganje učenika i ojačali komunikaciju, te načine na koje učenici mogu pozitivno koristiti tehnologiju u privatnom životu i izraziti svoje talente.

Dobili su znanja i odgovore o važnim aspektima koje treba uzeti u obzir kada se istražuje ICT alat. Na primjer, kako pronaći već stvoreni materijal, koliko je jednostavan i je li dobar. Privatno ili javno: možemo li edukativni sadržaj držati privatnim besplatno? Koje platforme koristiti za objavu i na koji način. Koje su nam opcije dijeljenja: kako se edukativni sadržaj može podijeliti s učenicima i kolegama? Trebaju li učenici račun za pristup edukativnom sadržaju ili ne? Koje su razlike.

Polaznici su zatim podijelili iskustva vezana uz upotrebu mobilnih telefona – koje su prednosti, nedostatci, opasnosti i prijetnje, te izradili prijedlog njihovog korištenja u školi i kod kuće.

Obradili su potom sustave za upravljanje učenjem (LMS – Learning Management Systems), Office 365, Google Suite, Moodle, National Systems: e-register, programe za video lekcije: EdPuzzle, Ted.ed, H5P, programe za obradu zvuka i glazbe, ikone i ilustracije te online fotografije.

Prilikom obrade teme zlostavljanja na Internetu, polaznici su naučili značenja novih riječi kojima opisujemo primjerice čin govorenja zlobnih stvari na Internetu, obično VELIKIM SLOVIMA, a često i na javnom forumu s namjerom ponižavanja, ili korištenje internetskih medija za uspostavu odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta i odrasle osobe, s ciljem vrbovanja i iskorištavanja maloljetnika, te mnoge druge.

Naglašena je potreba očuvanja mentalnog zdravlja, a poseban naglasak stavljan je na zlostavljanje novim tehnologijama, osobito mobilnim telefonima i Internetom, te mogućnostima i zakonskoj obvezi njihova prijavljivanja nadležnim institucijama.

Dobivene informacije i stečena znanja pedagoginja će koristiti u svakodnevnom radu s učenicima i učiteljima, a u suradnji sa stručnom suradnicom knjižničarkom održat će roditeljske sastanke u svim razrednim odjelima škole.