HŽ Infrastruktura potpisala je ugovor o izvođenju radova i provođenju nadzora za Projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo–Križevci.
HŽ Infrastruktura na taj način kreće s radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Radi se o najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu čija je procijenjena vrijednost iznosila milijardu i 517 milijuna kuna te koji se s 85 posto sufinancira EU sredstvima.
Nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave 8. travnja 2016. u cijelosti odbila žalbe ponuditelja na odabir izvođača radova, postignuti su uvjeti za potpisivanje ugovora za radove HŽ Infrastrukture s odabranom zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d., i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o. Tijekom ljeta 2016. trebali bi započeti radovi, a projekt bi trebao biti gotov do kraja 2019. godine.
Vrijednost ugovora iznosi 1.239.557.818,93 kuna.
DETALJNIJE O PROJEKTU :
• Planirane aktivnosti u sklopu projekta uključuju, pored obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km, izgradnji 6 mostova od kojih dva cestovna i rekonstrukciju postojećih sedam mostova, ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza te gradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 25 kilometara servisnih cesta. Završetkom projekta znatno će se skratiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca, i to s 30 na 18 minuta.
• Projekt „Rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci“ prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz na cijelome mediteranskom koridoru RH2, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom te TEN-T europskom mrežom. Budući da je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točkom ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom.
• Svrha ovog projekta je izgradnja dvokolosiječne pruge, s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će biti zadovoljeni zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućeno povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz znatno ulaganje u zaštitu od buke, po europskim standardima.
prigorski.hr/hzinfra/fah





