Prvi socijalistički sex-shop otvoren je krajem listopada 1990. u Ljubljani iako se planiralo da to bude samo “podružnica” veće trgovine seksualnim pomagalima koja se trebala otvoriti u Zagrebu, kaže slovenska poduzetnica Nata Črešnik Krivokapić koja je prije četvrt stoljeća ušla u taj posao.
To se u ono vrijeme činilo avanturom jer je radi novog izazova ostavila stalan raniji posao u solidnoj tvrtki, makar je ondašnji jugoslavenski premijer Ante Marković već bio omogućio otvaranje privatnih trgovačkih društava, pokušavajući u socijalizam uvesti elemente tržišne ekonomije.
Nada i danas vodi lanac trgovina Red shop koji prodaje različite rekvizite i preparate za seks, od lubrikanata do sredstava za bolje djelovanje prostate, boreći se s agresivnom konkurencijom, u poplavi ponude u tom tržišnom segmentu koji se širi internetskom prodajom.
“Prijatelji su mi u jesen 1990. u povjerenju otkrili da u Zagrebu otvaraju sex-shop i da planiraju otvoriti poslovnicu u Ljubljani, pa sam otišla u Zagreb kako bih se uvela u posao. No, tamo se nije sve odvijalo kako treba, pa sam u Ljubljani 5. listopada 1990. otvorila prvi specijalizirani dućan za seks potrepštine u cijeloj Jugoslaviji”, ispričala je poduzetnica, u razgovoru za “Nedeljski dnevnik”, tjedni dodatak istoimenog ljubljanskog “Dnevnika”.
“Isprva mi se činilo da je to posao od kojeg se jedva može preživjeti jer su Slovenci poznati po sramežljivosti, ali je artikala nestalo već prvog dana, pa sam morala u Trstu kupiti nove, a onda zaposlila i još jednu prodavačicu”, kaže Slovenka koja je u to vrijeme bila udata za poznatog crnogorskog rukometaša i morala brinuti o maloljetnom djetetu.
Za kraj ovog mjeseca priređuje veliki event s modnom revijom i partyjem na koji je pozvala i mnoge u javnosti poznate Slovence.
Za sebe kaže da inače dolazi iz vrlo konzervativne obitelji na granici s Austrijom, u kojoj se svaki dan molilo, a nedjeljom išlo na misu, pa je i sama bila vrlo tradicionalnih pogleda sve dok nije došla na studij u Ljubljanu, gdje se zaposlila kao komercijalistica u modnom magazinu “Paralele”.
Na pitanje što se promijenilo u zadnjih 25 godina kod kupaca proizvoda iz njene butige, ona kaže da su nekada kupci tvrdili da ih kupuju prijateljima za rođendan ili novu godinu, dok danas više nemaju zazora i priznaju da ih nabavljaju za vlastitu upotrebu.
(Hina)
fah





