Dolaskom povoljnih vremenskih prilika pojavljuje se sve veći broj motocikala i mopeda na cestama, čime raste i rizik od prometnih nesreća.
Policija je stoga odlučila upozoriti mopediste i motocikliste da se kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom te da upravljaju motociklima i mopedima koji su registrirani, odnosno koja imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka.
Također, upozoravaju da tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koriste zaštitnu kacigu, pri čemu mislimo na vozače i putnike, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice ukoliko bi sudjelovali u prometnim nesrećama. Zaštitna oprema ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice.
– Tu u prvom redu mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu – poručuju iz policije.
Ujedno sve što vrijedni za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
– kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
– ne nose zaštitne kacige,
– kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
– precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u
prometu,
– obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz
suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično
uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
– provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
– voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju
siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu
za druge sudionike,
– upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
– upravljaju prije stjecanja prava,
– uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je
prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.





