U Galeriji K2 u Križevcima, nastavlja se ovogodišnja izložbena sezona, a ovog je petka prostor galerije ugostio autoricu Marinu Điru, kojoj je ovo drugi nastup u Križevcima. U prostorijama Kluba kulture prije devet godina, u lipnju 2012., predstavila je svoj ciklus ‘Duplo pakiranje’.
Autorica mlađe generacije, Marina Đira (1985.), diplomirala je na nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (2009.) te pri istoj ustanovi doktorirala na Poslijediplomskom doktorskom studiju kiparstva (2014.). Dugo je radila u osnovnoj školi kao učiteljica Likovne kulture, kraće u gimnaziji kao nastavnica Likovne umjetnosti, a trenutno je u zvanju docentice zaposlena na Odjelu za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru na kojem drži kolegije iz metodike nastave Likovne kulture kao i neke druge kolegije vezane uz područje umjetnosti. Do sada je održala nekoliko samostalnih izložbi, sudjelovala na više skupnih izložbi i umjetničkih kolonija te izlagala na više domaćih i međunarodnih stručnih, umjetničkih i znanstvenih skupova. Članica je HDLU-a od 2009. godine.
Ciklus objekata (slika-skulptura, skulptura-slika), pod nazivom ‘Longing Industries’, korištenim materijalima, kao i motivima, predstavlja kontinuitet autoričinog propitivanja čovjekovog mjesta u svijetu konzumerizma, hiperprodukcije i dehumaniziranog krajolika, svega utjelovljenog u materijalu plastike. O ovom ciklusu i njenom radu Saša Živković je zapisao i sljedeće:
‘Brendom „Longing Ind“ autorica pokušava neodadaističkom metodom na svjetlo dana izvući svu apsurdnost korporativnih ideologija koje su se uvukle i sveprisutne su u temeljima postindustrijskog društva. Autorica u ovom opusu nije umjetnica-aktivistica kako bi se moglo na prvi dojam zaključiti, nego i ona traži svoju afirmaciju, ne samo u svijetu umjetnosti, već i u svijetu industrija virtualnih šarenih laži i proizvodnje viška kako bi se zadovoljio imaginarni manjak. U kreiranju proizvoda je pak kontradiktorna jer sve izvodi i eksperimentira DIY materijalima.
Sve je jasnije da se ljudsko biće promatra kao resurs i kroz prizmu korisnosti korporativnom poretku. Umjetnost tu nema pretjeranog prostora za govor, ona se mora transformirati u proizvodnju po neoliberalnom narativu žudnje. Pitanje koje se postavlja je može li se pobjeći iz ovakvog svijeta ili možemo za tim samo žudjeti.’
Izložba ostaje otvorena u Galeriji K2 tokom mjeseca lipnja, u radnom vremenu Galerije. Ulaz je slobodan.
Zdenko Balog/prigorski.hr