‘Generacije političara promijenile su se na vlasti u Svetom Ivanu Zelini i nitko se desetljećima nije usudio ni spomenuti nogostup uz državnu cestu’, naveo je Hrvoje Košćec, gradonačelnik Svetog Ivana Zeline na facebook profilu grada.
Dodao je kako su sada u fazi građenja.
– Rotor u centru bio je znanstvena fantastika za sve prije mene. Mi smo ga napravili. Da se nisam primio posla oko zelinskih bazena, cijeli taj prostor bi ostao 50 godina pod privatnom koncesijom, pretvorio se u šikaru i ruglo. Danas se tamo na igralištima igraju djeca, prostor je uređen, a vjerujem da kad ova kriza prođe da će se i tamo graditi. Trgovačkih centara godinama nije bilo, sada se grade dva. Kompleksni projekti se često ni ne mogu napraviti u jednom mandatu – poručio je.
Evo kako izgleda kronologija jednog tipskog projekta. Da bi se neki projekt mogao izvoditi, odnosno graditi, potrebno je prethodno odraditi čitav niz aktivnosti.
U nastavku su navedeni samo glavni koraci:
- 1. Planiranje projekta u skladu sa strategijom
2. Stavljanje projektne dokumentacije u proračun i plan gradnje
3. Usvajanje proračuna na Gradskom vijeću
4. Raspisivanje natječaja za projektiranje idejnog projekta
5. Analiza pristiglih ponuda i odabir ekonomski najpovoljnije ponude
6. Usuglašavanje detalja ugovora te potpisivanje ugovora
7. Izlazak geodeta te detaljna snimka područja projekta
8. Početak projektiranja uz paralelno traženje posebnih uvjeta javno pravnih tijela (Hrvatske ceste, Županijske ceste, HEP, HAKOM, MUP, HT, Vodoopskrba i odvodnja, Zelina plin i drugi prema specifikaciji ovisno o vrsti i lokaciji projekta)
9. Projektiranje prema geodetskoj snimci te dobivenim posebnim uvjetima
10. Zahtjev za izdavanjem lokacijske dozvole
11. Izrada geodetskog elaborata te prema potrebi rješavanje imovinsko pravnih odnosa
12. Provođenje geodetskog elaborata i upis u katastar
13. Raspisivanje natječaja za projektiranje glavnog projekta
14. Analiza pristiglih ponuda i odabir ekonomski najpovoljnije ponude
15. Usuglašavanje detalja ugovora te potpisivanje ugovora
16. Projektiranje sukladno posebnim uvjetima javno pravnih tijela i izdanoj lokacijskoj dozvoli (arhitektonski projekt, prometni projekt, elektro i strojarski projekt, projekt vodovoda i odvodnje, projekt plina, projekt zaštite od požara… i drugi detaljni projekti ovisno o vrsti potrebnih radova)
17. Slanje dokumentacije javno pravnim tijelima kako bi se ishodile potvrde na Glavni projekt (Potvrde na glavni projekt izdaju: Hrvatske ceste, Županijske ceste, HEP, HAKOM, MUP, HT, Vodoopskrba i odvodnja, Zelina plin i drugi prema specifikaciji ovisno o vrsti i lokaciji projekta)
18. Podnošenje zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole
19. Izdavanje građevinske dozvole od strane Županijskog ureda za graditeljstvo
20. Za veće projekte dodatno – izrada detaljnih izvedbenih projekata
21. Priprema natječajne dokumentacije za postupak javne nabave za izvođenje radova
22. Stavljanje procijenjene vrijednosti izvođenja radova i stručnog nadzora u proračun i plan gradnje
23. Usvajanje proračuna na Gradskom vijeću
24. Provođenje postupka javnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima
25. Provođenje postupka javne nabave putem elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN)
26. Analiza ponuda te odabir ekonomski najpovoljnije ponude.
27. Potpis ugovora te uvođenje izvođača u posao
28. Radovi
29. Prikupljanje dokumentacije za tehnički pregled te tehnički pregled
30. Izdavanje uporabne dozvole
Paralelno sa natječajem za radove provodi se postupak za stručni nadzor građenja. Ovo je vrlo pojednostavljena shema od kojih su neki koraci kraći i jednostavniji, neki duži i kompleksniji a neki propisani od strane zakona.
– Na dio procesa se ne može utjecati, jer ne ovise samo o nama već o drugim javno pravnim tijelima odnosno javnim tvrtkama. Većina projekata zahtijeva sve te korake, neki čak i dodatne korake kao što je pravo služnosti, suglasnost konzervatora, itd., dok se kod manjih projekata neki koraci mogu preskočiti – pojasnio je.
Uz to, napomenuo je kako samo jedna žalba na postupak javne nabave može produžiti proces za 2-3 mjeseca.
– Dakle, kad kažemo da kreće izgradnja, znači da smo jako daleko odmaknuli u ukupnom tijeku trajanja projekta. Npr. proces za kompletnu papirologiju kružnog toka trajao je oko 3 godine, dok su radovi (uz kašnjenje!) trajali 8 mjeseci. Dodatno treba imati na umu da troškovi izgradnje nisu mali te je potrebno osigurati potrebna sredstva za provedbu u proračunu Grada – istaknuo je.
Za kraj, poručio je da ako netko i dalje misli da mogu tempirati izdavanje građevinske dozvole taman pred izbore, neka pročita još jednom ovaj tekst.






