Za 32.000 učenika u ponedjeljak je počela državna matura i to testom iz hrvatskog jezika razine A.

Učenici su otkrili što im je na testu bilo najteže. Janu nije bilo teško rješavati ga, a iskustva njegovih vršnjaka su slična, odnosno najveći dio kandidata kaže da je bio “umjereno težak”, sličan testovima iz proteklih godina, ali, kao što je to uobičajeno, bilo je onih koji iznose posve suprotne dojmove.

“Bilo je koma, zbunjujuće i traumatično. Prvi dio s tekstovima iz književnosti, uh! Stavili su vrlo opsežne tekstove, trebalo mi je valjda sat vremena za taj prvi blok. Zbog tih prevelikih tekstova neki nisu stigli odgovore prepisati na list za odgovore. Drugi dio, ulazilo se u prebanalne stvari koje nisu važne. Bilo je i pitanje na koje apsolutno nitko od nas koji smo pisali nije znao odgovor: što je (jezični) ludizam i pronaći ga u primjeru”, rekla je za Jutarnji list Marina iz jedne strukovne škole, uz zaključak: “Prošlo je!”.

Hrvatska enciklopedija definira književni ludizam kao književnu stilsku i semantičku zaigranost, poigravanje; domišljatost, sklonost improvizaciji, ekstemporaciji.