Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja potpisalo je s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU ugovor za projekt “Informacijski sustav prostornog uređenja ISPU i njegovi moduli” u vrijednosti od 131 milijuna kuna.

„Ako želimo biti konkurentna zemlja, moramo raditi na promjenama i provoditi reforme sad, ne sutra ili za godinu dana, nego sad, a upravo je ovaj projekt dio plana tih reformi“, istaknuo je potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Predrag Štromar tom prilikom.

Naime, ukupna vrijednost projekta razvoja Informacijskog sustava prostornog uređenja i njegovih modula iznosi 131 milijuna kuna, od čega je 111 milijuna kuna osigurano iz fondova EU. Cilj projekta je povećanje korištenja IKT-a u komunikaciji između građana, poduzetnika i javne uprave nadogradnjom 4 i uspostavom 6 novih kompleksnih e-usluga u području graditeljstva i prostornog planiranja u skladu s Europskim okvirom interoperabilnosti i prioritetima Strategije e-Hrvatska 2020, što će rezultirati povećanjem produktivnosti javnog sektora u RH.

„Prema Svjetskom izviješću o konkurentnosti Hrvatska je na 135. mjestu zbog prekomjernog opterećenja tržišta. Hrvatsko tržište je za oko 30% snažnije regulirano od prosjeka EU, a 40% kod profesionalnih zanimanja. Uz svo poštovanje tradiciji moramo se okaniti starih navika, štambilja, pečata i šetnje po šalterima, a promjenama koje uvodimo u Ministarstvu graditeljstva radimo upravo to“, kazao je ministar graditeljstva i prostornoga uređenja.

Spomenimo ovdje kako su prije pola godine izglasane izmjene Zakona o gradnji i Zakona o prostornom uređenju, čime je stvoren efikasniji, brži i jeftiniji sustav izdavanja dozvola za gradnju, a u korist građana i investitora.

Ključna izmjena zakonskih okvira je uvođenje sustava eKonferencije putem koje se podnosi, prikuplja i obrađuje sva dokumentacija potrebna za izdavanje dozvola za gradnju. Elektronički postupak smanjuje „šetnju“ investitora od ureda do ureda institucija koje moraju izdati dokumente, već službenici u uredu koji izdaju dozvole odrađuju prikupljanje potvrda potrebnih za izdavanje dozvole. Sam postupak izdavanja dozvola ima manje koraka, u potpunosti je digitaliziran, sadržaj potrebne dokumentacije za izdavanje dozvole se smanjio, a komunikacija svih u sustavu odvija se elektroničkim putem, uspostavom elektroničke oglasne ploče.

Tri su ključne promjene: smanjenje broja procesa za izdavanje dozvola, pojeftinjenje izdavanja dozvola i ograničavanje rokova javnim službama za očitovanje.

Zakoni su u primjeni, a u Ministarstvu graditeljstva nastavljamo s razvojem digitalnog sustava i s dodatnim rasterećenjima od birokracije i nameta. To će se postići kroz daljnji razvoj Informacijskog sustava prostornog uređenja, gdje je cilj na jednom mjestu okupiti sve prostorne planove i sve intervencije u prostoru.

Razvojem e-sustava želimo olakšati pristup uslugama koje pruža javna uprava uspostavom digitalnih portala, gdje će korisnicima na jednom mjestu biti dostupne informacije i usluge tijela javne uprave. Istovremeno, na taj će se način smanjiti administrativno opterećenje ulagača u nekretninski sektor, rasteretiti sudionike u graditeljskim poduhvatima i javnu upravu od neučinkovitih procedura te povećati transparentnost postupaka u području prostornog uređenja i gradnje.