Dejan Bojovski, pročelnik Stanice Koprivnica Hrvatske gorske službe spašavanja ovog je vikenda završio višegodišnje izučavanje za letačkog spasioca, odnosno pilota i spasioca helikopterom.
Riječ je o iznimno rijetkoj licenci koju su u cijeloj ovom dijelu Hrvatske uspjelo dobiti tek nekoliko spasioca, među kojima je sada i Koprivničanac Bojovski. No, ovo mu nije prvi ispit koji je položio za spašavanje da ga ističe od ostalih. ‘Za pojasom’ već ima završene ljetni, zimski i speleo tečaj koji su bili uvjeti da postane gorski spašavatelj, licencirani je voditelj potrage, međunarodni spašavatelj, a završio je i tečaj za digitalnu kartografiju. I ne misli stati na tome.
– Sad je u planu polaganje tečaja za spašavanje iz potopljenog helikoptera. Znači, za situacije kada se dogodi nesreća nad vodom. No, toga kod nas nema i vjerojatno ću ići u Rumunjsku zbog toga. Ispit nije lagan, potope te pod vodu i moraš se snaći… no, to mi je poziv – kazao je Bojovski. Inače, nedavno smo OVDJE pisali o spašavanju planinarke na Kalniku u kojem je upravo Dejan igrao ključnu ulogu.
Osvrćući se na svoju najnoviju titulu kazao je samo skromno kako mu je to u krvi. Gleda na to kao na cjeloživotno učenje u koje ulaže posljednjih šest godina. Također, kaže kako ga na sve to motivira želja da što bolje i kvalitetnije nekome pomogne, odnosno u konačnici i spasi život. Upravo takva motivacija morala je postojati ne bi li završio ovaj posljednji tečaj. Naime, pripreme za ispit počele još prije nekoliko godina kada je dobio ulogu letača-pripravnika.
– Morao sam odraditi brojna dežurstva i sudjelovati u raznim akcijama, no više kao promatrač i pomagač, a sve kako bih stekao potrebno iskustvo. Nije baš jednostavno nositi se sa situacijom da ti u zraku kada helikopter stoji, netko otvori vrata, baci uže i ti se po njemu moraš spustiti – rekao je.
Sâmo polaganje ispita trajalo je gotovo 12 sati. Počeo je oko devet ujutro sa prezentacijom o funkcioniranju i upravljanjem helikoptera, nakon čega su uslijedili naleti helikopterom tijekom kojih je odrađivao razne vrste izvlačenja.
– Bili smo na Mosoru gdje smo ‘spašavali’ unesrećenoga tako što smo se svi skupa zakačili za sajlu kojom nas je helikopter podigao i prevezao do sigurnog mjesta. To je trajalo do nekih 16 sati, a onda su u Splitu uslijedili pismeni dio od 33 pitanja i nakon toga usmeni – objasnio je. Sve skupa trajalo je do 21 sat. Pokazatelj je to rigoroznosti polaganja, a sve u svrhu kako bi se osiguralo da osobe koje polože ovaj ispit, na ovakav način mogu funkcionirati pod stresom i iznimnim naporima. Pročelnik koprivničke Stanice to je dokazao.
go/prigorski.hr