Kupci ne vjeruju da imamo bogatu i kvalitetnu ponudu parketa kad izvana ugledaju naš prodajni prostor. Razlog je taj što svaku kunu koja nam je viška ulažemo u osuvremenjivanje proizvodnih procesa, odnosno u kupnju najkvalitetnijih strojeva – kazao je za glaspodravine.hr Vlado Trušček
Uspješna grana hrvatskog gospodarstva svakako je proizvodnja i prodaja parketa. Kako smo nedavno mogli čitati u nacionalnim medijima, čak 80 posto proizvedenog parketa završi na stranim tržištima, a tome svakako doprinosi ovdašnji hrast koji svojom kvalitetom, teksturom i bojom plijeni pažnju najzahtjevnijih kupaca.
Tu tvrdnju potkrijepili su nam Marijana Trušček Benković i njen otac Vlado Trušček, osobe koje su angažirane u obiteljskoj tvrtki iz Kloštra Vojakovačkog.
Kad smo se dovezli do njihovih proizvodnih pogona, bili smo nemalo iznenađeni činjenicom da se samo 500-tinjak metara od glavne prometnice nalaze tako veliki pogoni.
Mnogi zaposlenici sreću su potražili vani, ali su se ipak vratili
– Imamo ukupno 220 zaposlenika. Neki od njih sreću su pokušali pronaći u zapadnim zemljama, ali ponovno su došli k nama – kazala je Trušček Benković i odvela nas u prodajni salon gdje je izložen njihov svjetski poznati brend parketa Mopar.
Nemalo smo ostali iznenađeni bogatom ponudom proizvoda, tim više što njihov prodajni salon, kad ga gledate izvana, ne odiše, kak’ bi po domaći rekli, svjetskim štihom, nego je nalik nekakvom skladišnom prostoru. Zašto je tome tako, objasnio nam je Trušček koji danas uživa u mirovini, ali još uvijek savjetuje svoje dvije kćerke.
– Kupci ne vjeruju da imamo tako bogatu i kvalitetnu ponudu parketa kad izvana ugledaju naš prodajni prostor. Razlog je taj što svaku kunu koja nam je viška ulažemo u osuvremenjivanje proizvodnih procesa, odnosno u kupnju najkvalitetnijih strojeva. Ipak, planiramo i urediti ovaj salon – kaže i dodaje da njihova tvrtka ima još jedan prodajni salon u Zagrebu.
U tvrtki radi 220 zaposlenika
Razgovarajući o njihovom obiteljskom biznisu, doznali smo da ima 30-godišnju povijest kroz koju su doživljavali uspone i padove. No na svaki neuspjeh u prošlosti danas gledaju kao na stepenicu na koju su morali zakoračiti kako bi postali planetarno poznati proizvođači parketa.
Posao počeli proizvodnjom stolova za bilijar
– Posao smo počeli proizvodnjom stolova za bilijar. Bilo je to vrijeme kad ga je gotovo svaki ugostiteljski objekt imao ili ga je priželjkivao. Posao je išao sve do trenutka kad se gotovo svatko zaželio baviti proizvodnjom bilijarskih stolova pa je tržište odjednom postalo prezasićeno. Osim toga, ubrzo je iščezla moda kotrljanja kugli po stolu pa su odlučili promijeniti svoj asortiman – ispričao je Trušček dometnuvši kako je njegova pokojna supruga Ljubica bila začetnica ideje da se bave proizvodnjom parketa.
Trušček Benković smatra da im je krenulo nabolje onog trenutka kad su svoj proizvod počeli prilagođavati svakom kupcu, odnosno kad su odustali od želje da posjeduju masovni proizvod.
– Usmjerili smo se na ekskluzivnost, probranost i neupitnu kvalitetu. Čim imate takav proizvod, kupci vam sami dolaze. Ipak, veliki dio poslova pronalazimo sami. Javljamo se na međunarodne natječaje, sudjelujemo na svjetskim sajmovima – ističe.
Objasnila je da Kloštar Vojakovački zove cijeli svijet, a mnogo stranih kupaca i navraća u njega.
Kloštar Vojakovački zove cijeli svijet
– Nedavno smo našim parketima uredili ekskluzivan prostor nebodera u srcu New Yorka. Možete samo pretpostaviti koliko su takvi kupci zahtjevni. Osim toga, veliki naručitelj nam je i Volvo, za čije smo autosalone ekskluzivni dobavljač parketa. Baš u ovom trenutku spremamo pošiljku za njihov autosalon u Kambodži. Izvozimo na talijansko tržište, tursko, austrijsko, američko, ustvari nema tog mjesta gdje ljudi iz ove branše nisu čuli za nas – napominje Trušček Benković.
Ističe da možda sve ovo izgleda pompozno, ali kaže kako se njihova proizvodna linija prilagođava svakom kupcu.
– Jest da ogroman dio naših parketa završi na stranim tržištima, ali dobar dio njih je ugrađen u životne i poslovne prostre u Hrvatskoj – riječi su Trušček Benković koje je s ponosom nadopunio njen otac kazavši da su parketi iz Kloštra Vojakovačkog sastavni dio stanova naših nogometnih reprezentativaca.
Na naš upit, zašto bismo kupili njihov skupi parket ako nam je u tržnim centrima dostupniji jeftini laminat, dobili smo interesantan odgovor.
– Niti u jednom trenutku nismo kazali da je naš parket skup. On jest ekskluzivan, kvalitetan, ali, kao što smo rekli, prilagođen je svakom kupcu. Naš raspon cijena je ogroman – istaknula je Trušček Benković, a njen otac je objasnio zašto je bolje kupiti parket od laminata.
Tvrdi da je jeftini laminat, prije svega, pun nezdravih kemijskih spojeva koji sadržavaju alergene te proizvode statički elektricitet.
– Kad bi proizvodili uistinu kvalitetan laminat, onda bi on bio skuplji od parketa. Osim toga, parket je dugovječniji i kad ga kupujete ne trošite novac, nego ga ulažete u svoj životni prostor – napomenuo je.
Poslovna klima u Hrvatskoj mora biti bolja
Njegova kćerka, koja je magistrirala menadžment na njemačkom Sveučilištu u Heidelbergu, rekla nam je da ni u jednom trenutku nije požalila što se vratila u Hrvatsku iako su joj u tuđini primamljivi poslovi.
– Mogu razumjeti ljude koji odlaze u strane zemlje trbuhom za kruhom, ali ja sam se odlučila na suprotan smjer od danas uobičajenog. Kad sam se vraćala, želja mi je bila stvoriti svijet u Hrvatskoj i čini mi se da s našom obiteljskom tvrtkom u tome uspijevamo– kazala je i objasnila da bi trebalo štošta promijeniti kako bi poslovna klima u Hrvatskoj bila bolja, ali smatra da je najvažnije je izliječiti društvo od depresije u kojoj se nalazi.
Trušček: Nedostatak sirovine nadomještamo drvom iz inozemstva
U dijelu razgovora o sirovinama, doznali smo da dio drvne građe dobavljaju iz Hrvatskih šuma, a dio trupaca uvoze.
– Slavonski hrast je, zbog svoje jedinstvene žute nijanse, svjetski poznati materijal pa stoga ne čudi što ga na tržištu nema u dovoljnoj mjeri. Osim toga, dio je naše tradicije, dio identiteta naših sela čije su kuće građene upravo od tog drveta. Parketi od hrasta danas su trend, ali to ne znači da su podne podloge od drugog drveta manje kvalitetne. Svako drvo ima svoje posebnosti – opisuje Trušček Benković.
Žali zbog toga što mnoge pilane izvoze drvnu građu u strane zemlje i one od nje stvaraju proizvode koje, među ostalima, uvozi i hrvatsko tržište.
– Mi smo odlučili od naše sirovine napraviti finalni proizvod i na taj način stvarati što veću dodanu vrijednost. Hrvatska ima dovoljno pameti da pokreće vlastitu proizvodnju s hrvatskim sirovinama, samo to treba omogućiti. Često kažem kako mi ne treba ničija pomoć, samo želim da nam se omogući nesmetan rad – kaže ona.
Trušček se nadovezuje tvrdnjom prema kojoj Hrvatske šume danas vode mnogo pravičniju preraspodjelu drvne građe domaćim proizvođačima, nego što je to bio slučaj prije koju godinu.
– Stvari se kreću nabolje, moram to kazati iako takva tvrdnja možda nije popularna. Preraspodjela je transparentnija nego što je bila prije. Nažalost, zbog premalo drva, niti jedan proizvođač nikada neće biti skroz zadovoljan, ali zato se valja snaći na druge načine. Mi nedostatak sirovine nadomještamo drvom iz inozemstva – njegove su riječi.