Križevčanin Renato Novosel (25) dobro je poznat u našem sportskom okružju po postignućima na motociklističkoj stazi. Svojedobno je vozio za MK Križevce, a posljednjih godina član je MK Kvarner. Tri puta je u karijeri bio prvak Hrvatske u klasi 125 SP, dvaput treći u regionalnom alpsko-jadranskom kupu. U klasi 1000 SST osvajao je treća mjesta u ukupnom plasmanu u tom međunarodnom natjecanju na kraju sezone 2016. i 2017. godine. Sve je to lijepo i krasno, ali nedavno iskustvo je neopisivo.
Nastupio je, naime, u klasi stock 1000 za Exteria Eko Racing team na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti, 24 sata endurance, na poznatoj francuskoj stazi Paul Ricard u mjestu Le Castellete blizu Marseilla, stazi na kojoj se vozi i Formula 1. S njim su u timu bili Čeh Ladislav Chmelik i Austrijanac Kevin Sieder. Nisu uspjeli završiti utrku jer im je otkazao motorkotač BMW nakon 16 sati vožnje. Ostali su žuljevi na rukama i rupa u čizmi.
“Žuljevi na rukama su zbog novih rukavica, a čizma mi se, doslovno, probušila. Nevjerojatno iskustvo. 200 tisuća gledatelja je danonoćno feštalo i turiralo motore. Mi smo se, inače, u početku od ukupno 59 vozača stalno držali u poretku između 25. i 30. mjesta. U timu su, znači, tri vozača koji voze oko pedesetak minuta koliko izdrži spremnik goriva.”- naglašava Renato dodajući da je to za njega bio jedan odličan trening s obzirom da ove godine nije ništa vozio, osim na Grobniku.
“Nedostajala mi je vožnja, a zanimljivo je da sam najbolje vrijeme imao u rane jutarnje sate u 5.48. Najveću brzinu postigao sam na ravnici, vozeći 317 kilometara na sat.”
S njim je u Francuskoj bio i nezaobilazni mehaničar Dražen Babić “Bač”.
“Bez njega ne bih ništa postigao u tom sportu i silno sam mu zahvalan. Hvala i Mateju Bunti i Hrvoju Pečariću, boksačkom klubu Ronin koji su zaslužni za moju tjelesnu pripremljenost i, naravno, veliko hvala obitelji.”-dodao je Novosel. Složili smo se da bi bilo dobro kada bi na takvom natjecanju imali i masera, a Renato nam je rekao da ga muče koljena i da će morati uskoro na operativni zahvat. Mora biti potpuno spreman, psihički i fizički za takva natjecanja koja su iznimno zahtjevna.
Inače, na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti 2005. godine u Oscherlebenu nastupila su dva hrvatska tima. CRO 1 s Draženom Kemenović bio je drugi u klasi na kawasakiju, a CRO 2 s Krešimirom Erdecom osvojio je četvrto mjesto u klasi. Renato Novosel je nemirna duha i ne sumnjamo da će se uskoro odlučiti za neki novi motociklistički izazov. Podsjetio nas je,naposljetku, da je najbrži Križevčanin na grobničkom motodromu. Ondje je svojedobno odvezao krug za dojmljivih 1:28,350. Motociklisti znaju što to znači.
(KŽ sport)