Mreža školskih ustanova ne odgovara stvarnom stanju, prije ulaganja u pojedine školske zgrade ne procjenjuju se troškovi korištenja, održavanja i zaposlenih, s osnivačima se ne utvrđuju izvori financiranja, ne prate se i ne analiziraju troškovi izgradnje, rokovi izvođenja radova i razlozi ‘probijanja’, otkriva izvješće Državnog ureda za reviziju. Taj je Ured godinu dana analizirao učinkovitost kapitalnih ulaganja u osnovne i srednje škole od 2014. do 2016, piše hrt.hr.
Nakon što je analizirao ministarstva znanosti i obrazovanja te regionalnoga razvoja i fondova EU, 20 županija, 34 grada i Grad Zagreb, Ured je učinkovitim ocijenio kapitalna ulaganja u škole u Čakovcu. Istu ocjenu, uz napomenu da trebaju poboljšati neke stvari, dobili su Ministarstvo regionalnoga razvoja, 20 županija, 32 grada i Grad Zagreb. Ulaganja u Ministarstvu obrazovanja te u Vrbovcu, Ured je ocijenio djelomično učinkovitim.
Svoje nalaze pobrojao je u 20-ak točaka, a dao je i niz preporuka, među njima i onu da treba ubrzati uspostavu optimalne mreže odgojno-obrazovnih ustanova i ujednačiti uvjete rada u njima, utvrditi rokove i kriterije za ukidanje škola koje privremeno ne rade.
S radom prestalo 70 područnih osnovnih škola jer nema učenika
Kad je riječ o Mreži školskih ustanova, Ured ističe da je Ministarstvo znanosti u siječnju 2014. osnovalo povjerenstvo koje je trebalo do konca ožujka te godine izraditi analizu postojeće Mreže, a do konca lipnja smjernice za izradu nove (izmjenu postojeće) racionalne i učinkovite Mreže, što se nije dogodilo ni do prosinca 2017. kada je obavljao reviziju.
U školskoj 2015./2016. u školama koje su osnovale lokalne jedinice osnovnoškolsko obrazovanje provodilo se u 2666, a srednjoškolsko u 764 objekta, navodi Ured, te podsjeća da osnivači škole mogu biti država, lokalne jedinice te druge pravne ili fizičke osobe.
Od 2014. do 2016. ugasile su se, odnosno prestale su raditi, dvije privatne osnovne i tri privatne srednje škole, pet umjetničkih i glazbenih srednjih škola i jedan centar za rehabilitaciju, nije se ugasila ni jedna škola čiji je osnivač država ili lokalna jedinica, a četvrina područnih škola ima manje od 10 učenika.





