Povodom 30. obljetnice dobivanja statusa grada, u Velikoj Gorici je u utorak održana konferencija VG30 – Pogled u budućnost, strateški susret posvećen razvojnim prioritetima i dugoročnoj viziji grada.

Konferencija je održana u Poduzetničkom inkubatoru, a okupila je predstavnike gradske uprave, državnih institucija, gospodarstva, obrazovanja, turizma i komunikacijske struke. Program konferencije obuhvatio je tri panel rasprave: „Gospodarski razvoj – snaga koja pokreće“, „VG – grad koji ostaje mlad“ te „Identitet grada: tko smo i kamo idemo?“.

Krešimir Ačkar, gradonačelnik Velike Gorice, u pozdravnom je govoru istaknuo da je Velika Gorica danas šesti grad po veličini u Hrvatskoj i među liderima po razvojnim pokazateljima.

„Koliko god smo rasli, zadržali smo ljudskost, sigurnost i miran stil života. Više nismo grad u kojem se staje zbog zračne luke, nego grad u kojem se ostaje“, poručio je gradonačelnik, naglasivši da su infrastrukturna ulaganja, razvoj poduzetničkih zona i javnih usluga temelj dugoročne stabilnosti i kvalitete života.

O važnosti lokalne razine u provedbi nacionalnih razvojnih politika govorio je državni tajnik Ministarstva gospodarstva Ivan Rakocija, naglasivši kako se konkretni rezultati i dugoročni razvoj ostvaruju upravo u gradovima s jasnom vizijom i snažnim poduzetničkim potencijalom. Istaknuo je kako Ministarstvo nastavlja ulaganja u energetsku učinkovitost, poduzetništvo i inovacije te da će Velika Gorica u tom procesu i dalje imati snažnu podršku.

Na prvom panelu „Gospodarski razvoj – snaga koja pokreće“ sudjelovali su Domagoj Ilečić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarski razvoj, poljoprivredu i fondove EU Grada Velike Gorice, Mateja Kalisar, ravnateljica Razvojne agencije VE-GO-RA, Ilija Radić, izvršni direktor Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte, te Tomislav Prahir, direktor zlatarnice Prahir, uz moderaciju Katarine Moškatelo.

Ilečić je istaknuo da je uspjeh Velike Gorice rezultat jasne vizije i dugoročnih ulaganja. „Počeli smo razmišljati kao poduzetnici kako bismo privukli investitore. Danas se to vidi u prihodima, dobiti i konstantnom rastu – Velika Gorica je vodeća u Zagrebačkoj županiji“, naglasio je.

Radić je istaknuo logističku snagu grada i rast poslovanja Hrvatske pošte, dok je Prahir iz poduzetničke perspektive naglasio prednosti sigurnog i prometno izvrsno povezanog grada. Kalisar je podsjetila da je Velika Gorica od prigradskog naselja postala grad s jasnim gospodarskim identitetom.

Drugi panel, „VG – grad koji ostaje mlad“, okupio je Lanu Krunić Lukinić, pročelnicu Upravnog odjela za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti Grada Velike Gorice, dr. sc. Tamaru Čendo Metzinger, dekanicu Veleučilišta Velika Gorica, te izv. prof. dr. sc. Marka Kovačića, stručnjaka za politike za mlade sa Sveučilišta u Rijeci i Sveučilišta Algebra Bernays.

Pročelnica Krunić Lukinić naglasila je da Grad sustavno ulaže u djecu, mlade i obitelji.

„Besplatni vrtići, širenje kapaciteta, pomoćnici u nastavi, stipendije i besplatno obrazovanje dio su jedinstvene demografske politike. Trećina gradskog proračuna usmjerena je upravo na obrazovanje, djecu i mlade“, istaknula je, dodavši da je cilj „da mladi u Velikoj Gorici mogu odrastati, školovati se i ostati“.

Metzinger je naglasila važnost cjelovite obrazovne vertikale, dok je Kovačić istaknuo potrebu aktivnog uključivanja mladih i lokalnih aktera u kreiranje javnih politika.

Na završnom panelu „Identitet grada: tko smo i kamo idemo?“ svoja razmišljanja s okupljenima podijelili su Krešimir Ačkar (gradonačelnik Grada Velike Gorice), prof. dr. sc. Božo Skoko (Millenium promocija; Sveučilište Algebra Bernays), Maša Ivanov (Client Service Director, Bruketa&Žinić&Grey), Ivana Alilović (direktoricu TZ Zagrebačke županije) i Maja Toth (direktorica Turističke zajednice Grada Velike Gorice), uz moderiranje Darka Bukovića (PoslovniFM, Brend Forum).

Sudionici su istaknuli urbano-ruralni karakter, tradiciju Turopolja i kvalitetu života kao ključne elemente identiteta. Gradonačelnik Ačkar naglasio je da identitet grada nije marketinški projekt.

„Prije desetak godina bili smo percipirani kao grad u sjeni Zagreba, a danas smo pokretač trendova u Zagrebačkoj županiji. Identitet se gradi dugoročno – sadržajem, infrastrukturom i ljudima koji ovdje žive“, poručio je.

Konferencija VG30 potvrdila je da Velika Gorica u novu razvojnu fazu ulazi s jasnom vizijom, snažnim gospodarstvom i fokusom na kvalitetu života svojih građana.

Konferencija Vg305 1536x1025 Konferencija Vg303 1536x1025 Konferencija Vg301 Konferencija Vg304 Konferencija Vg302