Prije mjesec dana postavljen je novi prodajni objekt tvrtke Mlinar na samom početku Ulice Franje Tuđmana u Križevcima. Obzirom da nije bilo raspisanog javnog poziva za tu lokaciju, tražili smo pojašnjenje od Grada Križevaca. Odgovor prenosimo u cijelosti:

“MLINAR PEKARSKA INDUSTRIJA D.O.O., odobreno je privremeno korištenje javne površine za postavu kioska na dijelu kčbr. 1554/1 k.o. Križevci, na adresi Franje Tuđmana u Križevcima, a sve temeljem Rješenja Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, gradnju, prostorno uređenje i zaštitu okoliša, sukladno člancima 34., 35. i 45., Odluke o komunalnom redu na području Grada Križevaca (Službeni vjesnik Grada Križevaca broj 6/24) i članka 9. Odluke o gradskim porezima Grada Križevaca (Službeni vjesnik Grada Križevaca broj 2/17, 4/17, 6/17, 8/18, 8/23).

Na isti način tijekom 2025. godine odobreno je privremeno korištenje za postavu kioska, npr. Smičiklasova BB u Križevcima i Trg. Sv. Florijana BB u Križevcima”, stoji u odgovoru križevačke Gradske uprave.

Kiosk nije postavljen u skladu s Odlukom

Članak 34. definira opće uvjete korištenja površine javne namjene za privremeno korištenje u što ulazi i postavljanje kioska.

Članak 34.

(1) Površine javne namjene mogu se privremeno koristiti za postavljanje kioska, pokretnih naprava, održavanje manifestacija i sportskih priredbi, odlaganje građevinskog materijala, postavljanje skele, privremeno odlaganje drva za ogrjev, prigodnu i povremenu prodaju, plakatiranje i postavljanje optičke infrastrukture.

(2) Za korištenje površine javne namjene u vlasništvu Grada plaća se porez prema Odluci o gradskim porezima.

Članak 36. koji je Grad izostavio propisuje na koji način se javna površina dodjeljuje za postavljanje kioska

Članak 36.

(1) Postupak dodjele površina javne namjene na korištenje za postavljanje kioska provest će se raspisivanjem javnog poziva za površine javne namjene za koje potencijalni korisnik smatra da bi bile prikladne za postavljanje istog.

(2) Upravni odjel ocijenit će zadovoljava li predložena lokacija sve uvjete za dodjelu površine javne namjene na korištenje.

(3) Javni poziv iz ovoga članka raspisuje se u pravilu jednom godišnje, a po potrebi može se raspisati i više puta godišnje.

(4) Javnim pozivom propisat će se potrebna dokumentacija, uvjeti dodjele i korištenja površine javne namjene, eventualni građevinski i lokacijski uvjeti i dozvole, rok na koji se površina javne namjene daje na korištenje, kao i način bodovanja i dodjele u slučaju da se više potencijalnih korisnika javi za korištenje iste površine.

(5) Javnim pozivom može se propisati i mogućnost produljenja roka na koji je odobreno postavljanje kioska, štanda ili prodajne kućice, na zahtjev korisnika površine, ako se utvrdi da kiosk i po isteku roka ispunjava sve uvjete propisane Rješenjem o korištenju površine javne namjene, da korisnik uredno podmiruje svoje financijske obveze prema Gradu te ako nema drugih razloga za uklanjanje.

(6) Po provedenom javnom pozivu Upravni odjel izdaje odobrenje za korištenje površine javne namjene na temelju kojega Upravni odjel za gospodarstvo, financije, EU fondove i javnu nabavu donosi rješenje o razrezu poreza na korištenje površine javne namjene.

Grad “nije vidio” članak gdje stoji da za svaki novo postavljeni kiosk, mora se raspisati javni poziv, dok se postojećim kioscima može produžiti rok.

Napomenimo da je ove godine od 3. do 14. ožujka bio raspisan javni poziv na koji se spomenuta tvrtka nije javila.

Članak 45. na koji se Grad dodatno poziva odnosi se na postavljanje ugostiteljskih terasa i nema nikakve veze s postavljanjem kioska, a članak 35. jasno ukazuje što je zapravo kiosk:

Članak 35.

(1) Kioscima u smislu ove Odluke smatraju se montažni objekti lagane konstrukcije, površine do 12 m², koji se u cijelosti ili u dijelovima mogu prenositi i postavljati na određeno mjesto, a služe za izlaganje i prodaju proizvoda kao što su cvijeće, duhan, duhanski proizvodi, voće i povrće, tiskovina, razglednice, suveniri i slično.

(2) Kioscima se ne smatraju kućice za prigodnu i povremenu prodaju koje se postavljaju u razdoblju kraćem od 45 dana.

(3) Kiosci se na javnim površinama mogu postavljati u skladu s lokacijskom, odnosno građevinskom dozvolom ili u skladu s odobrenjem nadležnog Upravnog odjela, kada lokacijska, odnosno građevinska dozvola prema odredbama posebnog zakona nije potrebna.

Iz Gradske uprave ne žele odgovoriti tko je pregovarao s Mlinarom oko postavljanja kioska

U članku 35. definirana je veličina kioska do 12 m², što ovaj kiosk prelazi pa se uopće ne bi smio postavljati prema ovoj Odluci, već klasičnim zakupom zemljišta. Naime, i tvrtka koja izrađuje kioske za Mlinar objavila je na svojim stranicama kako navedeni kiosci imaju 15 m².

Ostaje sporna i činjenica može li se takav kiosk, za koji je napravljen betonski temelj s priključcima za infrastrukturu postavljati bez građevinske dozvole. Prema zadnjim informacijama na toj čestici je aktivna građevinska dozvola za stambenu zadrugu pa se sigurno ne može postavljati prema Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima.

Budući da javni poziv za ovaj kiosk nije raspisan, od čelnih ljudi Grada tražili smo odgovor tko je bio glavni pregovarač za postavljanje kioska na relaciji Grad Križevci – Mlinar, ali odgovor nismo dobili.

Spomenimo i da je križevački gradonačelnik Tomislav Katanović dio svog poslovnog puta proveo baš u Mlinaru.