Na inicijativu saborskog zastupnika i gradonačelnika Ludbrega Dubravka Bilića danas je u naselju Slokovec održan sastanak vezan uz izmještanje teškog teretnog prometa s lokalnih i županijskih cesta.

U ludbreškom kraju trenutno se nalazi 11 aktivnih šljunčara, a svakodnevno kroz Grad Ludbreg i okolne općine prođe više stotina kamiona. Takav promet ozbiljno ugrožava sigurnost mještana te preopterećuje državnu cestu na relaciji Ludbreg – Varaždin.

Gradonačelnik Bilić predlaže rješenje u vidu nove prometnice uz Dravski nasip, tzv. Dravske obilaznice, koja bi povezivala Mali Bukovec, u blizini hidroelektrane Donja Dubrava, s izlazom na autocestu kod Zamlake. Realizacijom ovog projekta značajno bi se rasteretile državne, županijske i lokalne prometnice, a sigurnost građana znatno povećala.

Na sastanku su sudjelovali župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, ravnatelj ŽUC-a Varaždinske županije Tomislav Osonjački, direktor Hrvatskih voda VGO za Muru i gornju Dravu Milan Rezo, voditelj ispostave VGI za mali sliv Plitvica-Bednja Jerko Bašić, direktor PP HE HEP-a Tomislav Pintarić sa suradnikom Goranom Zrinskim, načelnik Općine Martijanec Branimir Nađ, načelnik Općine Veliki Bukovec Franjo Vrbanić, načelnik Općine Mali Bukovec Darko Marković, načelnik Općine Sveti Đurđ Josip Jany te mještani naselja Slokovec.

Župan Anđelko Stričak rekao je da su u proračunu Varaždinske županije osigurana sredstva za izradu prometne studije koja bi trebala dati rješenje na koji način riješiti prometnu problematiku istočnog dijela županije tj. Ludbreškog kraja. Pozvao je i sve, a pogotovo struku da se uključe u rješavanje ovoga problema. Podsjetio je i da je već ranije održan sastanak na ovu temu.

– Gusti promet, posebno teretni govori o snazi gospodarstva na ovom području, ali isto tako s druge strane koliko je zbog njega otežavajući život građane koji žive uz te prometnice. Stava smo da je potrebno osigura veću protočnost prometa, dići njegovu sigurnost, što bi trebalo rezultirati podizanjem kvalitete života građanima. Početkom godine sklopljen je ugovor sa Sveučilištem Sjever da znanstvena zajednica tj. struka da rješenja. Uglavnom prvi koraci su poduzeti – rekao je župan Stričak i dodao da će studiju potom dati na javni uvid.

Gradonačelnik Bilić je pak detaljno pojasnio koje rješenje se predlaže.

– Na stotine kamiona svaki dan prolazi kroz Ludbreg, kao i kroz naselja u općinama Veliki i Mali Bukovec, Martijanec i Sveti Đurđ. Danas smo o tome razgovarali u Slokovcu, ludbreškom prigradskom naselju, koje je među najfrekventnijima po pitanju prometa. Kad vam svaki dan pored kuće prolazi na stotine kamiona, kad znate da djeca uz tako prometnu cestu čekaju autobuse, sigurno nije nimalo ugodno. Isto tako, vjerujem da su se danas i ostali sudionici sastanka u to uvjerili, ceste su nam u sve lošijem stanju, kako lokalne, tako i županijske, što i ne čudi od tolikog tereta. Zato vjerujem da će se naći zajedničko rješenje jer zapravo ovo nije političko pitanje već pitanje sigurnosti. Tu smo svi kao jedan, složni da se sigurnost mora uspostaviti. Ovim projektom riješili bi se problemi, a građani pokraj čijih kuća svaki dan prolaze kamioni mogli bi odahnuti. Odahnuli bi i vozači koji svaki dan putuju iz Malog i Velikog Bukovca i Ludbrega prema Varaždinu – rekao je Bilić.

– Cesta prolazi i s druge strane akumulacijskog jezera, obilazi Prelog pa vodi do Donje Dubrave. Cesta s naše podravske strane izlazila bi u neposrednoj blizini autoceste, te bi sav teretni promet bio preusmjeren na taj dio. Vjerujem da se ovo može ostvariti u nekom realnom roku. Ovo je zaista pitanje koje bi trebalo biti iznad politike i bilo kakvih stranačkih i političkih različitosti. Ovo je pitanje sigurnosti i nužno je tu sigurnost uspostaviti što prije – dodao je Bilić.

Načelnik Malog Bukovca Darko Marković i načelnik Martijanca Branimir Nađ ponovili su kako zbog gustog teretnog prometa ispaštaju i mještani okolnih općina, ali i da su zbog toga uništene ceste.

– Općina Mali Bukovec kao najistočnija u Varaždinskoj županiji, na međi s Međimurskom i Koprivničko-križevačkom županijom, a županijska cesta 2076 je žila kucavica koja nas povezuje i s Koprivnicom i Varaždinom. Kroz tu cestu svaki dan prođe stotinu šlepera natovarenih s 50 tona šljunka. Cesta je građena sedamdesetih godina i nije projektirana za takvu težinu i naši mještani nemaju prometnicu kakva dolikuje 21. stoljeću. U Općini Mali Bukovec imamo dvije šljunčare, u Općini Legrad još dvije šljunčare, u Velikom Bukovcu su još dvije – rekao je Darko Marković.

Koliki je teretni promet veliki problem potvrdili su i mještani Slokovca koji su potvrdili kako strahuju za svoju djecu svaki put kad moraju izaći iz dvorišta, a zbog toga ih voze čak do autobusne stanice.

Kao rezultat ovoga sastanaka uputit ćemo zahtjev Varaždinskoj Županiji za ciljane izmjene Prostornog plana kako bi se tzv. Dravska obilaznica što prije uvrstila u prostorni plan Varaždinske Županije te na taj način stekla realizaciju izgradnju nove ceste – zaključio je gradonačelnik Bilić.

Očekuje se kako će inicijativa dobiti podršku svih uključenih dionika s ciljem dugoročnog poboljšanja prometne sigurnosti i kvalitete života lokalnog stanovništva.

Viber Slika 2025 03 05 12 46 35 623 Viber Slika 2025 03 05 12 46 59 787 Viber Slika 2025 03 05 12 47 05 117 Viber Slika 2025 03 05 12 47 07 252 Viber Slika 2025 03 05 12 47 15 883 Viber Slika 2025 03 05 12 47 17 799 Viber Slika 2025 03 05 12 47 19 458 Viber Slika 2025 03 05 12 47 21 496